Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

USB-tillbehör avaktiverade


Richard S

Rekommendera Poster

Hej.

Sitter här med min splitter nya MacBook Pro, stoppar in en bärbar hårddisk som lägger sig på skrivbordet, men så fort man ska kopiera något till hårddisken så matar hårddisken ut och meddelandet att USB-tillbehör är avaktiverade. Det är bara en vanlig 2,5 tums hårddisk och man ställer sig ju frågan. Ska det inte vara möjligt att använda en bärbar hårddisk på den nya svindyra 30 000:- - maskinen? Självklart är hårddisken ansluten via USB-adapter eftersom datorn bara är utrustad med USB-C portar. Men så mycket drar inte en bärbar Seagate hårddisk. Hände aldrig på min gamla MacBook Pro från 2015 som blev stulen i somras. Är det ett svagare batteri eller? Har noterat att om strömmen tar slut i batteriet och man stoppar in laddaren tar det 5-10 minuter innan man kan starta upp maskinen igen. Det räcker alltså inte som tidigare att ansluta ström och starta. Men frågan är i alla fall. Går det att komma runt att USB-tillbehör avaktiveras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Richard S säger:

hårddisken ansluten via USB-adapter

Vilken typ då? Misstänker att den är boven i dramat, dvs inte skickar igenom tillräckligt med ström till disken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Tack för svar :)Har två olika, samma problem med båda och det spelar ingen roll vilka hårddiskarna är heller. Adaptrarna är en Hyper HyperDrive Pro för MacBook Pro och en Satechi Multi-Port Adapter V2. Enligt specarna ska det inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Richard S säger:

Hej. Tack för svar :)Har två olika, samma problem med båda och det spelar ingen roll vilka hårddiskarna är heller. Adaptrarna är en Hyper HyperDrive Pro för MacBook Pro och en Satechi Multi-Port Adapter V2. Enligt specarna ska det inte vara några problem.

Om du testar med ett USB-minne via samma adaptrar, funkar det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det gör det, så länge jag inte har någon bärbar hårddisk inkopplad. Det känns bara värdelöst att man inte kan använda en vanlig usb-hårddisk utan problem på en av marknadens absolut dyraste datorer och eftersom ssd-lagring, särskilt den Apple stoppar i, är så pass dyrt behöver man ju nästan alltid en extra hårddisk vid sidan av den interna. Sen fattar jag att man kanske inte kan koppla in hur många strömkrävande usb-enheter som helst, men en... Borde ju finnas en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...