Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Iphone 8 (Verifiera mig hela tiden)


snoogentz

Rekommendera Poster

Hej! Har en iphone 8 som jag har haft i snart 1.5 år. och nu senaste veckan har den börjat strulat riktigt ordentligt.. Det kom helt plötsligt från ingenstans för ett par dagar sedan..

 

Har haft problem att ladda den i några veckor utöver det.. trodde det var laddaren som glappar, vilket jag tror fortfarande.. men det går att ladda iallafall..

 

Men annars då, för ett par dagar sedan dog den bara helt plötsligt.. och då hade jag laddat den nyligen, men batteriet var urladdat endå stod det..

 

ladda den iallafall igen, och sedan när jag kom in på mobilen så fick jag upp rutan att jag måste logga in på icloud, eller apple id via inställningar.. vilket jag gjorde som jag brukar, men den ploppar upp igen, och igen  och igen och igen.. oavsett hur många gånger jag skriver in lösenordet så kommer den upp igen. förutom när jag stänger av både wifi och surf.. nu är min surf slut, så använde bara WIFI, men så fort jag sätter på wifi kommer den där rutan upp, det går alltså inte göra någonting för rutan kommer i vägen hela tiden..

 

Ibland försvinner den,och jag kan använda mobilen... men max 30 minuter, sen kommer rutan igen.. 

 

Dessutom utöver det, så slukas batteriet.. kan ha 100 %, och efter 30 minuter 10 %.. och sen kan den bara dö lite då & då.. 

 

Vänner har berättat att det är ett vanligt problem med APPLE, att efter något år strular dem för jag ska behöva köpa ny? 

 

Någon med liknande problem, eller kan hjälpa mig vad jag ska göra för att fixa det här? för det är otroligt störande.. försöker uppdatera telefonen (står att jag har en update) och då måste jag logga in med apple id, men då får jag upp rutan att betalningen misslyckades? eller något liknande.. bekfräfelsen misslyckades typ..

 

Nästan så jag blir så förbannad så jag tar telefonen och vill slänga den i väggen

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, snoogentz säger:

antar jag måste göra backup på alla filer då?

Det mesta är väl antingen i iCloud eller på annat sätt enkelt att återställa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, mikaellq säger:

Det mesta är väl antingen i iCloud eller på annat sätt enkelt att återställa?

har ärligt talat aldrig konfiguerat icloud eller kollat hur det fungerar alls sedan jag skaffade mobilen.. så faktiskt ingen aning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, snoogentz säger:

har ärligt talat aldrig konfiguerat icloud eller kollat hur det fungerar alls sedan jag skaffade mobilen.. så faktiskt ingen aning. 

Jag tog det som självklart att logga in på iCloud på min iPhone för att komma åt allt det jag gjort på min Mac samt ha ett gemensamt bibliotek för alla mina tusentals foton.

Har du inte ett Apple-ID så skaffa ett! Kanske är det verkliga problemet?

https://support.apple.com/sv-se/HT203993

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-01-28 på 18:52, mikaellq säger:

Jag tog det som självklart att logga in på iCloud på min iPhone för att komma åt allt det jag gjort på min Mac samt ha ett gemensamt bibliotek för alla mina tusentals foton.

Har du inte ett Apple-ID så skaffa ett! Kanske är det verkliga problemet?

https://support.apple.com/sv-se/HT203993

Klart jag har ett apple id? går inte använda telefonen utan att ha ett apple id.. men har inte konfiguerat apple ID något. har gjort ett konto sen låtit det vara.. bryr mig ärligt talat inte om så mycket finesser, och komma åt foton och liknande. inte så viktigt.. men nu när det här problemet uppstod efter 2 år.. så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...