Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta till Office från App Store


Manneman

Rekommendera Poster

Har sedan länge ett 365-abonnemang. Har fram till nu installerat och uppdaterat det genom Office 365s hemsida och den inbyggda uppdateringsfunktionen. Nu har ju 365 släppts via App-Store och jag tänkte att det kan ju vara skönt att ha det installerat därifrån så att uppdateringarna sköts via App-Store.

 

Avinstallerar hela paketet. Startar om datorn, just in case. Installerar via App-Store och när jag väl startar någon av applikationerna så drar det igång... felmeddelande efter felmeddelande. Outlook kan inte använda lösenordet i nyckelringen, sessionen har gått ut...bla bla bla. T o m mitt iCloud loggas ut pga okänt fel (har samma e-postadress där). Avinstallerar versionerna från App-store och kör in det gamla hederliga och då funkar allt efter diverse inloggningar. Letar upp en guide på Apples supportsida hur man får bort alla spår av 365, följer instruktionerna, startar om, installerar från App-Store igen... samma sak.

 

Har någon annan råkat ut för liknande? Har kontaktat Office-supporten men de hänvisar till Apple. Det är så långt jag kommit.

 

Idéer någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...