Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Theowiikstrom

Mobilnätsuppdateringen misslyckades

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med detta? Jag har gått bett varje gång jag ska försöka. Har ingen täckning på telefonen...

50686008_2418608711543304_4100314249954328576_n.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inställningar - allmänt - om där hittar du operatörs inställningarna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu, Aayden säger:

Inställningar - allmänt - om där hittar du operatörs inställningarna

Jag hittar bara "Programuppdatering"!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På min iPhone har jag ” om” listad ovanför ” programuppdatering ”

vilken version av iOS kör du ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan, Aayden säger:

På min iPhone har jag ” om” listad ovanför ” programuppdatering ”

vilken version av iOS kör du ?

Uppdaterade precis det så har iOS 12.1.3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då har vi samma version så det är underligt att du inte har den 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan, Aayden säger:

Då har vi samma version så det är underligt att du inte har den 

Finns säkert, men hittar verkligen inte det. Går ju inte att trycka in på något i den listan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Har du testat sim-kortet i en annan telefon så det inte har gett upp ? 

Hände mig helt plötsligt utan förvarning för en tid sedan 

Redigerad av Aayden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 minuter sedan, Theowiikstrom säger:

Finns säkert, men hittar verkligen inte det. Går ju inte att trycka in på något i den listan

Såhär ser det ut för mig. Testat sim-kortet i en annan telefon, samt ett nytt sim-kort...

50703091_342296403039631_5778204663643897856_n.jpg

50995018_228248067974837_9151577913290653696_n.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan, Theowiikstrom säger:

Har testat det mesta av det där...

Gör alla åtgärder eller berätta vad eller varför du hoppat över. 

Har telefonen fungerat med samma sim-kort tidigare? 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Får några år sedan var jag med om något liknande i en Android lur då fick jag tipset att avaktivera pinkoden och det hjälpte.

 

Men om jag visste hur man gjorde det i iOS 

Redigerad av Aayden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gör en fullständig återställning av telefonen i återhämtningsläge om det inte redan är testat.

Kvarstår problemet får vi nog anta ett hårdvarufel då radiodelen i telefonen inte tycks hittas då inget Moedemfirmware visas.

 

https://support.apple.com/sv-se/HT201263

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan, SirKnasen säger:

Gör en fullständig återställning av telefonen i återhämtningsläge om det inte redan är testat.

Kvarstår problemet får vi nog anta ett hårdvarufel då radiodelen i telefonen inte tycks hittas då inget Moedemfirmware visas.

 

https://support.apple.com/sv-se/HT201263

Skulle göra en fabriksåterställning igår, Men då kom detta meddelande upp "iPhone behöver service. Du kommer inte kunna ställa in denna iPhone när du har raderat den. En mobilnätsuppdatering krävs innan den kan aktiveras på nytt."

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 minuter sedan, Theowiikstrom säger:

Skulle göra en fabriksåterställning igår, Men då kom detta meddelande upp "iPhone behöver service. Du kommer inte kunna ställa in denna iPhone när du har raderat den. En mobilnätsuppdatering krävs innan den kan aktiveras på nytt."

En fabriksåtertsällning via telefonens menyer? Inställningar->Allmänt->Nollställ?

Eller menar du att meddelandet kom upp i iTunes vid återställning i återhämtningsläget?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 minuter sedan, SirKnasen säger:

En fabriksåtertsällning via telefonens menyer? Inställningar->Allmänt->Nollställ?

Eller menar du att meddelandet kom upp i iTunes vid återställning i återhämtningsläget?

 

Preceis det kom upp vid, inställningar>Allmänt>Nollställ>Radera allt innehåll och inst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa då en fullständig fabriksåterställning i iTunes i återhämtningsläge.

Kvartår problemet kan vi anta hårdvarufel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu, SirKnasen säger:

Testa då en fullständig fabriksåterställning i iTunes i återhämtningsläge. 

Kvartår problemet kan vi anta hårdvarufel

Hur gör jag det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...