MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
OLGUME

LÖST Långsam inloggning i Mojave

Rekommendera Poster

Installerade Mojave för en tid sedan. Det fungerar utmärkt för mig. Det fungerar mycket dåligt för min fru som även hon är användare av iMacen. Varje gång hon startar iMacen tar det över en minut innan hon kan börja använda maten. Är det något fel i inställningarna. Det är gott om utrymme på iMacen. Är det någon som har en förklaring på detta. Det fungerar inte för henne att sätta iMacen i vila för då kan vi inte byta användare. Hon måste således logga ut varje gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är alltså samma Mac det är frågan om, som ni delar och hon har ett eget användarkonto?
Då skulle jag misstänka att det laddas grejjer på hennes konto som inte laddas på ditt konto och därför tar det längre tid för henne att komma in. 

Gå in på Systeminställningar - Användare och grupper.
Välj hennes användare, och kolla vilka Startobjekt som hon har. 

(olika användare kan ha olika startobjekt).

Det kan även vara så att hon har program i dockan som laddas som inte laddas för dig, att hon låter program och fönster sparas när hon loggar ut så att det öppnas igen när hon kommer in, som du inte har. Och då tar det ju längre tid för henne att komma in. 

Hon kanske har inställt "Öppna fönster igen vid återinloggning" när hon loggar ut? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack. Jag gjorde en säker omstart och nu fungerar det. Vi har testat vid flera olika tillfällen. Tack även Raphael för tips som jag ska kolla vidare på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu