Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Föra över foton till mac från Xperia XZ.


rota1113

Rekommendera Poster

Lyckas inte föra över korten på min Xperia till Min Mac.

Installerade programmet Xperia kompanjon men hittade inte mina foton i telefonen via denna heller. 

Vad krävs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, rota1113 säger:

Lyckas inte föra över korten på min Xperia till Min Mac.

Installerade programmet Xperia kompanjon men hittade inte mina foton i telefonen via denna heller. 

Vad krävs?

Android File Transfer för överföring via Finder plus att du aktiverar USB > MTP eller att du aktiverar USB > PTP i din Xperia för överföring till Bilder eller annat bildinsamlingsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, rota1113 säger:

OK, var finner jag USB MTP eller USB PTP i telefonen?

När du är ansluten med USB-kabel drar du ned menyfältet i ovankant, klickar på USB och väljer annat än laddning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så långt allt klart men datorn hittar inga foton i telefonen nu heller, bara de från Instagram och då bara numrerade foton, inga bilder.

Alla filler på telefon finns men inte "album"

som jag har massa foton på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åt släkten som har Androidmobbar och macar har jag installerat handshaker för att hantera bilder. https://itunes.apple.com/us/app/handshaker-manage-your-android-phones-at-ease/id1012930195?mt=12

 

I svågerns Androidmobil fanns hans Album och alla kort på det SDkort som satt i mobilen. Har du ett sånt? Om inte, kanske du slagit på lagring i Google Photos eller annan molntjänst?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, rota1113 säger:

Ok, så långt allt klart men datorn hittar inga foton i telefonen nu heller, bara de från Instagram och då bara numrerade foton, inga bilder.

Alla filler på telefon finns men inte "album"

som jag har massa foton på.

Hur har du kollat detta? Via MTP eller PTP, eller båda? I AFT kan man bläddra bland mapparna, även så eventuellt SD-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-01-23 på 19:38, Alix säger:

Android File Transfer för överföring via Finder plus att du aktiverar USB > MTP eller att du aktiverar USB > PTP i din Xperia för överföring till Bilder eller annat bildinsamlingsprogram.

11 timmar sedan, Alix säger:

Hur har du kollat detta? Via MTP eller PTP, eller båda? I AFT kan man bläddra bland mapparna, även så eventuellt SD-kort.

17 minuter sedan, rota1113 säger:

MTP, PTP AFT ?

Se mitt tidigare inlägg. Så här ser det ut på min MotoG3 (som är programmerad med PixelExperience 8.1.0 Oreo) och mac:

 

1. Default är att enheten laddas.

 

dump2.thumb.jpg.861b6cdc04f4c80cc869a55766d21ac8.jpg

 

2. Tryck för fler alternativ.

 

dump1.thumb.jpg.07d566c13debb8efeb0a16e32367179b.jpg

 

3. Välj typ av USB-anslutning (Överföra filer = MTP, Media Transfer Protocol). PTP, Picture Transport Protocol.

 

dump3.thumb.jpg.324091584851105ebd508ce5534db42d.jpg

 

4. När man väljer Överföra filer öppnas ett Finder-liknande fönster i AFT, Android File Transfer, där man kan bläddra bland telefonens mappar. Dra-och-släpp, till skrivbordet eller en mapp, angående det du vill spara till din mac. Denna metod eliminerar problemet med att PTP inte fungerar som det ska.

 

dump4.jpg.ed1ed5f5cda0e2ca56ad9bd5feef27ce.jpg

 

Kommentar: Utseendet för de här dialogrutorna (utom macen) varierar en hel del beroende på tillverkare av Androidtelefonen och vilken version av Android det handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...