Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

USB-tillbehör avaktiverade


Simeon

Rekommendera Poster

Det är andra gången som detta "skärmtips" visas uppe till höger: USB-tillbehör avaktiverade (se bilden).

Vad betyder det?

De USB-tillbehör som jag har permanent anslutna till skärmen på min Imac är tangentbord, CD-läsare (Apple) och en hub (Sundstrøm).

 

Muspekaren är trådlös. Hur ska man göra med den när datorn står i vila; Ska man stänga av strömmen med knappen på dess undersida? Den kan väl inte dra någon ström när Macken är i viloläge?

USB-tillbehör 2019-01-04 .png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ja, det har den.

Men när du ändå frågar, så slår det mig, att den den måste ju inte vara permanent ansluten till elnätet!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller, feltänkt av mig, det är väl därför som meddelandet kommer upp.

Det är väl anslutningen till datorn som ev. måste brytas om det är det som spökar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Simeon säger:

Ja, det har den.

Men när du ändå frågar, så slår det mig, att den den måste ju inte vara permanent ansluten till elnätet!

27 minuter sedan, Simeon säger:

Eller, feltänkt av mig, det är väl därför som meddelandet kommer upp.

Det är väl anslutningen till datorn som ev. måste brytas om det är det som spökar?

En USB-hubb får strömförsörjning antingen via datorns USB-port enbart eller med hjälp också av en nätadapter som ger ström till hubben. Vilket gäller för din hubb?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Simeon säger:

med hjälp också av en nätadapter.

Då kanske den har opålitlig strömförsörjning eller annat fel. Testa en annan hubb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat under några dagar att ha nätadaptern urdragen, men samma meddelande poppar upp ändå. Nu ska jag dra ur USB-kontakten ur datorn, så att ingen ström alls kommer till hubben, så får vi se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...