MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Sire_swe

Hackad iPhone?

Rekommendera Poster

Satt nyss och kollade lite på Youtube i mobilen (iphone 8 Plus, 256 gb, Product Red) när hela skärmen blev svart och det plingade till som ljudet när man öppnar Siri (rörde inte ens telefonen). Men istället för Hey Siri stod det "Hey Piri" och "Piri" svarade "Hey Hey". Jag blev helt perplex och tänkte ta en skärmdump men hann inte förrän skärmen återgick till klippet på Youtube. Först tänkte jag att det var någon slags annons mitt i klippet så jag backade för att se om det kom upp igen vilket det inte gjorde. Jag använder inte ens Siri så det är avaktiverat i inställningarna. Klippet verkar ha två annonspunkter men ingen av dem är vid tidpunkten då det hände. Googlade på "Hey Piri" men fick inte upp en enda träff. Länk till klippet: https://youtu.be/ED0m3CbRLcI

Kan någon förklara vad som hände?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Poltergeist kanske.

Hackad? Inte en chans

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter som något i Youtube-klippet. Reklam eller så. Reklamen ligger ju inte låst på Youtube utan det blir  olika klipp olika gånger, så det kan förklara varför du inte såg samma när du körde om det. Och klippens position är väl dynamiska de med? 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu