Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu får Kartor info om kollektivtrafik – även i Sverige


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

6 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Bra, men det hade varit bra om man kunde lägga till hållplatser, inte bara linjer, i widgeten.

de stora stationerna finns... att rapportera de minde fungerar inte lika bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, ronny säger:

de stora stationerna finns... att rapportera de minde fungerar inte lika bra

Det enda man kan lägga till i widgeten är väl kollektivtrafiklinjer? Det räcker förvisso ganska långt att veta att "Trafiken flyter bra" på hela linjen, men det hade varit smidigt att också se de kommande avgångarna från "min" hållplats. En dum grej med spårvägsnätet utanför Göteborg city är att varje förortslinje, som kan ha upp till ca 20 avgångar/timme trafikeras av upp till tre linjer. Det gör att det lätt blir lite rörigt eftersom de linjerna, som kanske alla passerar centrum, går till olika ändhållplatser på andra sidan stan och därför presenteras separat. När det, antar jag, för många hade räckt väldigt bra med en lista över kommande avgångar "till stan", oavsett ändhållplats.

 

I Västtrafiks område hittar jag inga bussar, bara pendeltåg, regionaltåg, spårvagnar och färjor. Tyvärr är hållplatsen Brunnsparken lite otydligt uppdelad. Där stannar spårvagnarna på tre olika platser/gator, Norra hamngatan, Södra hamngatan och Östra hamngatan. På varje gata finns dubberiktade hållplatser (alltså två hållplatslägen) och varje hållplatsläge namnges med en bokstav (på ena gatan finns exempelvis Brunnsparken lägen A och B ). I Kartor presenteras Brunnsparken som tre olika hållplatser som alla heter Brunnsparken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdelöst att widgeten inte anger hållplatser. Vad bryr jag mig om trafiken flyter på bra om jag inte vet när den gör det från min hållplats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha det är menyn i vänsterspalten ni pratar om.... jag vill ju ha busstationer i hela området jag befinner mig i 

om en linje är inställd så skall jag gå till nästa....

 

 

Skärmklipp 2019-01-21 21.27.30.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Alix säger:

Värdelöst att widgeten inte anger hållplatser. Vad bryr jag mig om trafiken flyter på bra om jag inte vet när den gör det från min hållplats?

Tror att det är anpassat för lite större städer.

Klicka på "Tube, DLR, and London Overground, TfL Rail and Tram" till vänster på https://tfl.gov.uk då kommer det upp lite grafik som med de olika linjernas färger visar om det är "good service" eller störningar. Det hade varit varit smidigt med ett kompletterande "18 tph" eller liknande, men då trafiken oftast är tät funkar det ganska bra ändå.

15 minuter sedan, ronny säger:

aha det är menyn i vänsterspalten ni pratar om.... jag vill ju ha busstationer i hela området jag befinner mig i 

om en linje är inställd så skall jag gå till nästa....

 

 

Skärmklipp 2019-01-21 21.27.30.png

Jag kikar i iPhone.

Det jag är intresserad av att se i widgeten är huvudsakligen "när och hur ofta går nästa fordon från mig till stan"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Tror att det är anpassat för lite större städer.

Klicka på "Tube, DLR, and London Overground, TfL Rail and Tram" till vänster på https://tfl.gov.uk då kommer det upp lite grafik som med de olika linjernas färger visar om det är "good service" eller störningar. Det hade varit varit smidigt med ett kompletterande "18 tph" eller liknande, men då trafiken oftast är tät funkar det ganska bra ändå.

Jag kikar i iPhone.

Det jag är intresserad av att se i widgeten är huvudsakligen "när och hur ofta går nästa fordon från mig till stan"

Vad för widget är det ni skriver om? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...