Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AirPort Time Capsule - inte tillräckligt utrymme


Ingemar Gross

Rekommendera Poster

Ingemar Gross

Jag har en Imac med lagringsyta på 1 TB med Mojave 10.4.2 och en AirPort Time Capsule på 2 TB. Sedan en tid tillbaka kommer en ruta med följande text: Time Machine kunde inte slutföra säkerhetskopieringen till "AirPort Time Capsule.local. Hårddisken för säkerhetskopiering behöver 341 GB för säkerhetskopian men bara 157 GB finns tillgängligt." 

 

Timemachine ska radera när den blir full men det funkar tydligen inte, vad beror det på och hur rättar man till det här, någon som vet ? 

 

Jag hämtade hem MacRepair men halvvägs in i en mängd menyer så visar det sig att kostnaden känns hög, någon som har programmet och har något omdöme? Min förhoppning var att MacRepair skulle finna felet men nu känns det bara som en onödig kostnad. Bör jag ta bort det som jag hämtat hem av detta program och i så fall hur gör jag det ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte behöva några tredjepartsprogram. Starta bara om TC så kollas disken.

https://support.apple.com/sv-se/HT202174

 

Det borde finnas en avinstallerare till programmet MacRepair. Annars kolla på leverantörens supportsidor hur man gör.

Förutsättningen är förstås att det är ett seriöst program från en seriös leverantör. Så varifrån laddade du ner programmet?

 

Är det bara den Macen som lagras och har lagrats på TC? Annars kan du ta bort backuperna från de(n) andra macen/macarna.

 

Sedan är frågan vad du gjort som ändrat på 341 GB data på din Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...