Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

se på TV och jobba samtidigt! Möjligt?


RedHead

Rekommendera Poster

Vad jag menar är att jag har min Imac kopplad till TV och använder ofta den som att strömma playtjänster till TV:n.

Men säg nu att jag tröttnar på något som resten av familjen vill titta på och hellre skulle vilja sitta vid datorn och granne lite.

Då skulle jag vilja kunna ha Chrome på ett skrivbord (har jag redan) och andra program på ett annat skrivbord. Sedan skulle jag

alltså vilja sätta Chrome i helskärmsläge till TVn och sedan växla till att annat skrivbord utan att det skrivbordet visas i TVn.

Går det att lösas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går, i Safari, att öppna ett TV-program (ex i SVT Play) i helskärm, sedan kan den helskärmen, oberoende av Safarifönstrets övriga flikar placeras på valfri skärm. Men om du råkar stänga den tillhörande fliken så stängs även helskärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar det om att vuxensurfa under Bolibomba så rekommenderar jag dock en annan lösning på grund av konsekvenserna av slarviga musrörelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Handlar det om att vuxensurfa under Bolibomba så rekommenderar jag dock en annan lösning på grund av konsekvenserna av slarviga musrörelser.

men det handlar det inte om ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Det går, i Safari, att öppna ett TV-program (ex i SVT Play) i helskärm, sedan kan den helskärmen, oberoende av Safarifönstrets övriga flikar placeras på valfri skärm. Men om du råkar stänga den tillhörande fliken så stängs även helskärmen.

Hur gör man för att placera en flik på valfri skärm?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-01-20 på 16:32, RedHead säger:

Hur gör man för att placera en flik på valfri skärm?

 

Dra fliken från det nuvarande Safarifönstret så att den bildar ett nytt fönster.

Dra fönstret upp till överkanten, då öppnas en list på alla skärmar som innehåller de olika skärmarnas fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...