Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Går inte att logga in på iCloud på MacBook Air


robe12

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag ominstallerade mitt OS X till Mojave och logga in på iCloud etc. Såg att min Nyckelhanterare inte var aktiv och skulle då aktivera den. Problemet var att det inte gick att aktivera den eftersom den inte fick kontakt med iCloud-servern. Tänker då att jag loggar ut och sedan in igen eftersom det brukar funka. 

 

Jag kan nu inte logga in på mitt iCloud konto och komma åt viktiga filer på iCloud Drive. Jag skriver in rätt lösenord, har även testat att byta lösenord. Kollat på olika lösningar på internet men inte funnit något som kan hjälpa mig. iCloud Drive funkar på min Iphone klockrent med nyckelhanterare också. Jag får inget felmeddelande eller något, skriver in lösenord, den laddar och sedan poppar det bara tillbaka där jag ska skriva in lösenord igen.

 

Ett annat problem jag har är att jag inte kommer åt lösenord i safari.. Hänger det ihop med att jag inte kan synka nyckelhanteraren med min MBA? Lösenordet är korrekt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara något med ditt konto ändå. Trots rätt lösenord. Testa att logga in på https://appleid.apple.com/

 

När jag haft liknande problem har det löst sig den vägen då Apple önskat någon komplettering av kontot. 

 

 

Edit: Safari-lösenorden hänger med nyckelhanteringen. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...