Balder78 Postad 17 januari, 2019 Share Postad 17 januari, 2019 Hej. Kan någon bena ut vad som är rätt och vad som är fel. Tidigare gjorde jag alla text/ bildarrangemang i Affinity Photo som jag sedan använde i mina animerade projekt i Blender 2.79, men det går bättre att göra allt i Blender utan att engagera bildredigerare. Att lägga in en platt bild på en flagga i ett objekt är inga större problem. Häftigare är att lägga dit en animerad flagga som fladdrar i vinden som man under animeringen fryst där man tycker att fllaggan ser häftigast ut genom att göra om den till en png som sedan renderas ut med samma bakgrundsfärg som objektet och detta går bra om man gör allt i Blender. Blender har lampor och HDRi med styrkor som bildredegerarna inte har därför ser man många gånger fula gränser mellan bildredigerarens bakgrund och objektets, trots att jag använder samma Hex-koder är det stor skillnad. Jag gjorde en hjälm för det är enkelt att göra. Risken att skuggor från lamporna lägger sig mellan flaggan och bakgrunden löser man genom att bocka ur skuggor från lampor. Samples använder jag alltid 500. Tar tid men blir bra. Som ni ser så slår HDRi ifrån sig sitt innehåll på hjälmen. Även när jag gjorde Flaggan fanns samma lampsättning och HDRi så jag tror att jag gjort rätt utan bildredigerare. Jag tycker dessutom att objektet ser mer levande ut med en HDRi i strandkanten. Kom med kritik. Jag är nöjd. Här ser ni slutresultatet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axelman Postad 17 januari, 2019 Share Postad 17 januari, 2019 Justerade rubriken Axelman moderator Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.