Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spillde te i datorn..


petree

Rekommendera Poster

1 timme sedan, petree säger:

 

Det kan mycket väl vara en solskenshistoria, då jag skriver på macbooken as we speak! Än så länge inga som helst problem, har aldrig gått bättre, hehe. Stort tack till alla som bidragit i tråden! ?

Toppen! ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Jag hade önskat att jag inte skulle skriva i den här tråden igen, men.. 

 

Datorn har fungerat fint de senaste dagarna, men efter att jag igår stängde av den, lyckas jag inte starta upp datorn. Laddaren lyser grönt, men i övrigt är den helt död. Försökte återställa SMC, men det hjälpte inte. Har jag några alternativ just nu? Funderade på att lossa på lite kablar och köpa sån där vätska och putsa så gott det går, men kanske ingen idé? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, petree säger:

Jag hade önskat att jag inte skulle skriva i den här tråden igen, men.. 

 

Datorn har fungerat fint de senaste dagarna, men efter att jag igår stängde av den, lyckas jag inte starta upp datorn. Laddaren lyser grönt, men i övrigt är den helt död. Försökte återställa SMC, men det hjälpte inte. Har jag några alternativ just nu? Funderade på att lossa på lite kablar och köpa sån där vätska och putsa så gott det går, men kanske ingen idé? 

 

Vätska och ström är en dålig kombination. 

Garanterat att någon komponent har brunnit. 

Lämna in den på felsökning men var beredd på att köpa en ny. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, petree säger:

Jag hade önskat att jag inte skulle skriva i den här tråden igen, men.. 

 

Datorn har fungerat fint de senaste dagarna, men efter att jag igår stängde av den, lyckas jag inte starta upp datorn. Laddaren lyser grönt, men i övrigt är den helt död. Försökte återställa SMC, men det hjälpte inte. Har jag några alternativ just nu? Funderade på att lossa på lite kablar och köpa sån där vätska och putsa så gott det går, men kanske ingen idé? 

Jag hoppas att du har backup. Vi har redan varit inne på vad du kan förvänta dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utesluter du fortfarande att skicka den till mig?

 

1 timme sedan, iMarc säger:

Förmodligen nätaggregatet i datorn som bränt. 

Inte troligt alls.

 

Felet sitter på logic-kortet.

Typisk spillskada, går ett par dagar och sedan är den död.

Därför skall man plocka ifrån batteriet, ta ut logic-kortet,  tvätta allt rent med sprit och låta torka väl.

Sedan kan man börja monteringen.

 

Du kan ha bränt datorn för gott.

Dyr reparation kan väntas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, petree säger:

Funderade på att lossa på lite kablar och köpa sån där vätska och putsa så gott det går, men kanske ingen idé? 

Du har väl inget att förlora?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...