Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur returnera E-mail från vissa adresser, med svar adressat okänd


jehd

Rekommendera Poster

Får e-mail från oönskade avsändare. 

Hur returnera E-mail från vissa adresser med svar "adressat okänd".

Önskar inte registreras som mottagare.

Använder  Mail med adress ....@mac.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar du så vet de att du finns.

Får också oönskade brev i min @mac.com låda,  slänger såna dagligen, 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret är - det kan du inte, inte på ett enkelt sätt. Om du ger ett svar så talar du ju om din e-post adress, det går inte att skicka ett mejl utan en avsändare. Du kanske tänker på dessa "mailer daemon" som skriver typ "receipent not found in records, could not deliver mail" eller liknande? Detta är servern hos mottagaren som talar om att adressaten inte finns, så den kan inte leverera mejlet. Om du sätter upp en egen mejlserver, och någon skickar dig ett mejl till en adress som du inte har - så kommer den svara avsändaren att adressaten inte finns.

Det bästa du kan göra i det här fallet, det är att skriva ihop en regel i Mail-app för vissa oönskade mejl och skicka dem till radera. Det är kanske vissa avsändare du får mejlen från eller de kanske har kännetecken på andra sätt?
Jag får konstiga mejl som har en webb-adress i rubriken, så jag har en regel som raderar mejl där rubriken innehåller "http://"... :) Så nu slipper jag se dem. :)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, jehd säger:

Får e-mail från oönskade avsändare. 

Hur returnera E-mail från vissa adresser med svar "adressat okänd".

Önskar inte registreras som mottagare.

Använder  Mail med adress ....@mac.com

 

Det fanns en sådan funktion i Apples Mail förut, men den togs bort eftersom spammarna snart lärde sig vilka svar som var äkta "adressaten okänd" och vilka som var falska (dvs handskickade via Apples Mail).

 

Så låt bli att svara är också mitt råd. Varje form av svar är en bekräftelse på att adressen finns och fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade liknande problem med mejladress från Comhem jag haft i 15 år. Eftersom Comhem upphör med sin mejladresshantering raderade jag dem och registrerade mig för två mejladresser hos Gmail som löste problemet. Som tidigare nämnts, svara aldrig på dessa mejl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Trodde att det fanns en app för detta. Vänligen,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...