Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gamla telefoner i Skärmtid


roberte

Rekommendera Poster

Hej.

 

Mina barn har varsin iPhone 6. Av några olika anledningar så bytte de telefoner med varandra raderade dem och återskapade via iCloud. Så långt allt gott.

Men nu när jag vill visa deras skärmtid på min telefon så kommer det upp två enheter. Väljer jag dotterns telefon så får jag upp en enhet med dotterns namn och en med sonens namn, den med sonens namn visar aldrig nån skärmtid... Samma sak gäller om jag visar sonens telefon.

 

Går jag in på skärmtid på deras telefoner visas bara en enhet.

 

Det är som om telefonerna inte blev helt raderade utan finns kvar i systemet på något sätt, fast ändå inte eftersom de inte registrerar någon skärmtid.

 

Vad ska jag göra för att lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in på iCloud, på deras konton, och kolla under Inställningar vilka enheter som finns registrerade på kontona. Om där finns dubbla versioner av iPhone 6 så ta bort den enhet som inte (längre) är deras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nå, hur gick det?

Enligt talesättet tiger hälsan still, så jag hoppas att det löste sig för dig och dina barn.

Annars är det både trevligt och ibland lärorikt med en återkoppling – gick det att komma till rätta med problemet och i så fall hur…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, inga framsteg. Kollade det du tipsade om men allt såg rätt ut. Har talat med apple support och de var inne på samma linje också. Till slut provade jag att radera enheterna på nytt och göra om allt från början men fortfarande samma... så nu har jag nog testat allt. 

Telefonerna fungerar ju trots allt som de ska för övrigt, så jag låter det nog bara vara. Kanske rättas det till i nån uppdatering. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att det inte fixade sig. Och konstigt att enheterna kommer tillbaka då du raderar dem.

Det hjälper inte om du efter att du raderat enheterna loggar ut och in igen på iCloud med telefonerna?

Har barnen egna AppleID:n? Inga gemensamma telefonnummer?

Är det bara på din enhet som dubletterna syns? I så fall kanske du skulle testa att logga ut från ditt eget konto och sedan logga in igen.

Som du är inne på går det säkert att leva med det här, men ibland är kan småsakerna vara nog så irriterande…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, ibland är det bra att nån annan tänker åt en.? Testade att logga ut och in på min telefon, och nu ser allt rätt ut. Var så inställd på att det var något med barnens telefoner eftersom det va dem jag grejat med. 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...