Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 12.1.2 har allvarliga problem med mobildata


mikaellq

Rekommendera Poster

Så det kan vara en anledning till att min iPhone 7 använder Telia WiFi-Samtal hela tiden, trots en skaplig signalstyrka på 4G, buggar i iOS.
Så det finns skäl till att hoppas att 12.1.3 blir färdigutvecklad snart.

https://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2018/12/22/apple-ios-12-1-2-problem-iphone-xs-max-xr-mobile-data-cellular-4g-cannot-load-internet/

 

IMG_0879.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Så det kan vara en anledning till att min iPhone 7 använder Telia WiFi-Samtal hela tiden, trots en skaplig signalstyrka på 4G, buggar i iOS.
Så det finns skäl till att hoppas att 12.1.3 blir färdigutvecklad snart.

https://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2018/12/22/apple-ios-12-1-2-problem-iphone-xs-max-xr-mobile-data-cellular-4g-cannot-load-internet/

 

IMG_0879.jpg

Vad är det för VPN du använder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Vad är det för VPN du använder?

Ingen riktig VPN utan bara en på min iPhone som AdGuard skapat för att blockera annonser, trackers, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, mikaellq säger:

Ingen riktig VPN utan bara en på min iPhone som AdGuard skapat för att blockera annonser, trackers, osv.

Har du samma problem med nätverket med den avstängd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, Alix säger:

Har du samma problem med nätverket med den avstängd?

Har inga problem längre med AdGuard efter att jag förstod att split tunneling funkar bäst. Mindre säkert men stabilare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, mikaellq säger:

Har inga problem längre med AdGuard efter att jag förstod att split tunneling funkar bäst. Mindre säkert men stabilare. 

Jag tolkar svaret som att du inte har provat med det avstängt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Jag tolkar svaret som att du inte har provat med det avstängt. 

Behöver inte när signalstyrkan i mitt grannskap ökat till -80 till -75 dBm ungefär och iOS inte längre anser att WiFi-samtal behövs. Tänk efter lite. Om det är AdGuards VPN som orsakar problem, varför är det då inte WiFi som drabbas? AdGuard arbetar nu när jag är hemma endast på WiFi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Behöver inte när signalstyrkan i mitt grannskap ökat till -80 till -75 dBm ungefär och iOS inte längre anser att WiFi-samtal behövs. Tänk efter lite. Om det är AdGuards VPN som orsakar problem, varför är det då inte WiFi som drabbas? AdGuard arbetar nu när jag är hemma endast på WiFi.

Apples IOS är proprietär, sluten kod som det är omöjligt att på förhand avgöra att det ena eller andra ska gå eller inte ska störa och så vidare.

 

Därför brukar jag testa mig fram och utesluta möjliga felkällor. 

 

Apropå uppmaningen att tänka lite så kommer jag att tänka på teckningen du postade i en annan tråd... ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Apples IOS är proprietär kod som det är omöjligt att på förhand avgöra att det ena eller andra ska gå eller inte ska störa och så vidare. Därför brukar jag testa mig fram och utesluta möjliga felkällor. 

 

Apropå uppmaningen att tänka lite så kommer jag att tänka på teckningen du postade i en annan tråd... ;) 

Jag förstår det, men eftersom det fungerar som det ska så har jag inga problem med det. När Jag hade problem med AdGuard stannade WiFi av helt. Det var ganska enkelt att felsöka. Nu är det mest en undran från mig varför det redan vid -85 dBm ungefär byts till WiFi-samtal och inte som tidigare vid -110 dBm (IIRC).
Min gissning är att signalstyrkan hos mig är oförändrad men däremot iOS som förändrats i hur den tar emot samtal och mobildata, att skalan förändrats och hur iOS hanterar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Jag förstår det, men eftersom det fungerar som det ska så har jag inga problem med det. När Jag hade problem med AdGuard stannade WiFi av helt. Det var ganska enkelt att felsöka. Nu är det mest en undran från mig varför det redan vid -85 dBm ungefär byts till WiFi-samtal och inte som tidigare vid -110 dBm (IIRC).
Min gissning är att signalstyrkan hos mig är oförändrad men däremot iOS som förändrats i hur den tar emot samtal och mobildata, att skalan förändrats och hur iOS hanterar det.

Det låter långsökt att iOS är boven i dramat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Det låter långsökt att iOS är boven i dramat. 

Läs artikeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...