Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail i Mac OS X uppdaterar dåligt och hittar inte mail


husl

Rekommendera Poster

Hej,

 

Mail-programmet i Mac OS X i min Macbook Air har alltid fungerat bra, tills Steve Jobs avled. Efter varje uppdatering som gjorts därefter verkar Mail-klienten bara fungera sämre och sämre i följande två avseenden (och beror såvitt jag kan se inte på att jag ändrat några inställningar, dvs. Mail-klienten är inställd på att kontinuerligt uppdatera mailen och i Spotlight är alla val optimerade för att kunna söka upp så många mail som möjligt):

 

1) Mail uppdaterar inte mitt outlook-konto. Jag har ett Microsoft Outlook-konto synkat med mailen. Har prövat att ta bort det och koppla det på nytt, har prövat att bygga om brevlådan flertalet gånger men inget hjälper: Mail har vissa stunder, ibland flera dagar, där den inte uppdaterar inkorgen för mitt outlook-konto.

 

2) Mail kan inte söka igenom mitt outlook-konto. Gör jag en sökning på ett visst nyckelord eller en specifik avsändaradress som jag vet bör generera ett femtiotal träffar så får jag ibland bara upp någon enstaka träff, ibland ingen alls.

 

Vet någon vad felen kan bero på? Är det tjall på linjen mellan Outlook och Mac OS X:s mailprogram?

 

Mvh,

 

Hus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kretsloppan Lindeman

"...har alltid fungerat bra, tills Steve Jobs avled." just den dagen blev det uppfuckat... Steves död var värre än Milleniumbuggen, världen är inte den samma sedan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Kretsloppan Lindeman säger:

"...har alltid fungerat bra, tills Steve Jobs avled." just den dagen blev det uppfuckat... Steves död var värre än Milleniumbuggen, världen är inte den samma sedan dess.

Trollar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...