Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med två externa skärmar inkopplade på iMac


Yesp
 Share

Rekommendera Poster

Jag använder Mac på mitt arbete som prepresstekniker. Till min dator har jag två externa skärmar inkopplade via thunderboltkontakterna. Mitt problem är att datorn tapper hur de ska vara uppställda. T ex om jag för musen åt vänster från Imac skärmen till den skärm jag har på vänster, då dyker muspekaren upp på höger skärm. Samma problem åt höger. Så varje gång jag startar datorn eller att jag har haft skärmen låst händer detta. Så jag måste gå in i inställningarna och fixa detta. finns det en lösning som förhindrar att detta händer?

 

Ett följdproblem är att programfönster byter skärm, vilket gör att jag måste flytta programfönstren till rätt skärm.

 

Tacksam för tips och lösningar

 

hälsningar

Jesper Andersson

Skärmavbild 2019-01-14 kl. 10.25.53.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Problem med två externa skärmar inkopplade på iMac

 

16 timmar sedan, Axelman säger:

Förtydligade rubriken.

Axelman moderator

Hm jag hittar inte ngn funktion för att kunna ändra rubriken, sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Yesp säger:

 

Hm jag hittar inte ngn funktion för att kunna ändra rubriken, sorry.

Nej, det kan bara moderatorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, polken säger:

Byt plats på skärmarna

 

Jag ser inte hur detta ska lösa mitt problem. Om MacOS ändrar vad som visas på varje skärm påverkar inte vilken skärm står fysiskt. Jag har ställt in hur skärmarna ska stå i systeminställningarna och får ändra detta varje gång jag startar datorn.

Redigerad av Yesp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-01-15 på 09:50, Yesp säger:

Jag ser inte hur detta ska lösa mitt problem. Om MacOS ändrar vad som visas på varje skärm påverkar inte vilken skärm står fysiskt. Jag har ställt in hur skärmarna ska stå i systeminställningarna och får ändra detta varje gång jag startar datorn.

 

Anledningen till att du frågar i ett forum är väl ändå för att du inte har förstånd nog att lösa problemet själv. Att du då inte kan förstå hur ett förslag löser ditt problem är ju ganska självklart. Men vägrar du får du stå ditt kast. 

 

Prova dra ut skärmkontakterna i datoränden och byt plats på dem med varandra så får du se vad som händer. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
christerlindkvist

Jag har precis samma problem som Jesper både hemma och på jobbet. När jag startar om så byter höger och vänster skärm plats och jag måste ändra kontakterna. Det är sjukt frustrerande fel. Dessa kontakter är dessutom inte gjorda för så många återanslutningar (för tun plätering) så det kommer på sikt ta död på kontakterna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...