Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone Xs pixlade videos och mms


CeciliaDahl
 Share

Rekommendera Poster

Jag har ett problem med min IPhone Xs och det är att när jag skickar videosar och mms så upplever nästan alla i min telefonbok att det blir pixlat och suddigt, att filmerna som skickas är små. 

 

Tidigare har det bara varit till andra med android som jag har haft problem med och det har jag löst med Whatsapp. Men nu har jag även problem med andra iPhoneanvändare (allt från  5, 6, 6s samt 7).

 

Så videosar blir extremt pixliga och små, bilder blir suddiga och pixlade. 

 

Ngn som har någon idé om vad det kan vara och hur jag löser det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, SirKnasen säger:

Kolla längst ner i: Inställningar->Meddelanden

Se till att Bildläge - låg kvalitet inte är aktiverat.

Tack för tipset! Men det är inte aktiverat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Tjena! Ett tag sedan denna fråga var uppe men intresserad, hur går/gick det? Sitter i samma sits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Andress säger:

Tjena! Ett tag sedan denna fråga var uppe men intresserad, hur går/gick det? Sitter i samma sits.

 

Det är inget problem utan fullständigt normalt eftersom MMS försämras kvaliteten per default.

Ska du dela med dig av bilder gör det på ett annat sätt som inte försämrar kvalitet.

Använder du iOS egna mailklient så skicka mail då används Mail Drop som tillåter stora bilagor.

https://support.apple.com/kb/PH2629?locale=sv_SE&viewlocale=sv_SE

 

Eller så delar du dina bilder med en länk från ditt bibliotek

https://www.macrumors.com/how-to/share-an-icloud-photo-link-in-ios-12/

 

MMS är förlegat så sluta använda det om du inte vill att bilder ska bli förstörda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Andress säger:

Kan iMessage rädda det? 

 

iMessage komprimerar inte men jag skulle alla fall inte använda den metoden för några större mängder.

Då är alternativ två bäst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CeciliaDahl
3 timmar sedan, Andress säger:

Tjena! Ett tag sedan denna fråga var uppe men intresserad, hur går/gick det? Sitter i samma sits.

Jag googlade och letade länge men fan tyvärr ingen lösning på problemet. Ibland försvann det men det kom alltid tillbaka. Värst att skicka är till andra samsung.  Jag använder wa istället. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...