Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ovanligt problem med internetdelning


profylaktisk

Rekommendera Poster

Hej på er,

Jag har ett väldigt udda problem med en iPhone 7 med internetdelning till en specifik dator. Behöver tips på vad jag kan testa då jag inte hittar så mycket information på nätet.

 

Jag har alltså en iPhone 7 som oavsett vilket SIM jag använder ej går att göra internetdelning till en av mina laptops (lenovo, windows). Har testat både wifi och BT. När man försöker koppla upp till den här datorn med denna telefon så börjar den blåa rullgardinen som åker ner när internetdelning är på att blinka frenetiskt. Jag har testat att bara köra Wifi och stänga av BT men det blir samma sak. 

 

- Det går utmärkt att göra internetdelning från samma telefon till mina andra datorer som jag har testat på kontoret, stationär lenovo, bärbar lenovo, iphone X, iphone 7 osv. 

 

- Jag fick låna en annan iPhone 7 och körde internetdelning från den till den aktuella datorn som det inte fungerar på och det funkar utmärkt. Fungerar även med en iPhone X utan problem. 

 

Jag har alltså en iPhone 7 som inte vill dela internet till en av mina datorer som samtidigt tar emot internetdelning från andra telefoner. 

 

Jag har testat att nollställa nätverksinställningar i telefonen, stänga av brandväggen i datorn, uppdatera telefonen och jämföra operatörsinställningar med den sjuan som det funkar att dela ifrån. Har även pratat med operatören (tele2) bara för att säkerhetsställa att det inte fanns någon spärr för internetdelning men ja.. Det funkar ju till andra datorer.

 

Någon som har några fler tips på vad jag kan testa innan jag ger upp? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreslår att du testar två saker: Säker start på datorn  https://support.apple.com/kb/PH25617?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE varpå du startar om den normalt.

 

Åsså under Systeminställningar - Nätverk - WiFi klickar du på Avancerat och tar bort alla nät genom att trycka på -.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, jan.s säger:

Föreslår att du testar två saker: Säker start på datorn  https://support.apple.com/kb/PH25617?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE varpå du startar om den normalt.

 

Åsså under Systeminställningar - Nätverk - WiFi klickar du på Avancerat och tar bort alla nät genom att trycka på -.

Trådskaparen har ju en Lenovo och kör windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blush, läser för dåligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...