Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Delad kalender


BikeMike

Rekommendera Poster

Hej.

Det är såhär att jag och min sambo använder iOS kalendern och när vi skriver in nya grejer i den så delar vi aktiviteten med varandra via våra mailadresser. Förut kom inbjudan från den andre direkt i kalendern MEN nu helt plötsligt kommer inbjudningarna till mailen istället och vi behöver gå den vägen för att få in aktiviteten i kalendern. Är det någon som vet varför det är så och hur vi ändrar tillbaka så inbjudan kommer till kalendern som förut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-01-11 på 16:30, BikeMike säger:

Hej.

Det är såhär att jag och min sambo använder iOS kalendern och när vi skriver in nya grejer i den så delar vi aktiviteten med varandra via våra mailadresser. Förut kom inbjudan från den andre direkt i kalendern MEN nu helt plötsligt kommer inbjudningarna till mailen istället och vi behöver gå den vägen för att få in aktiviteten i kalendern. Är det någon som vet varför det är så och hur vi ändrar tillbaka så inbjudan kommer till kalendern som förut?

 

Gå in på icloud.com och kika på inställningarna där. Om det ser ut som på min bilde så testa att ta bort delningen mellan era konton och lägg till den igen.

Skärmavbild 2019-01-12 kl. 16.37.48.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade de rätta inställningarna och det hjälpte inte att avbryta och lägga till igen. Jag får forska vidare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...