Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte importera bilder från iPhone till Mac


lassenordenhem

Rekommendera Poster

lassenordenhem

Använder en iPhone SE och en MacBook Air med OS Mojave 10.14.2. Jag behöver desperat överföra alla mina bilder från min telefon till datorn så jag kan ta bort dem på telefonen då jag inte har plats på telefonen. Har kopplat in telefonen till macen via usb, när jag öppnar iPhoto/Bilder/bildinsamling och trycker på min telefon så finns det två kategorier; redan importerat och "nya bilder". På nya bilder finns 1 bild, som jag absolut inte förstår varför det är just den bilden. På min telefon har jag ca 800 bilder. Dessa bilder kan tydligen inte iPhoto (som förövrigt är det värsta program jag varit med om) inte registrera. Nån som har nåt förslag? Vansinnigt frustrerande. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lassenordenhem säger:


Då behöver jag sitta i telefonen och trycka på varje bild av de 800 bilder för hand?

läste du länken ovan?  

Airdrop Bilder.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple stödjer inte iPhoto på Mojave, även om programmet kan öppnas så har inte Apple uppdaterat det sen 2015. Jag rekommenderar starkt att du byter från iPhoto till programmet Bilder, som finns i Mojave. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Raphael säger:

Apple stödjer inte iPhoto på Mojave, även om programmet kan öppnas så har inte Apple uppdaterat det sen 2015. Jag rekommenderar starkt att du byter från iPhoto till programmet Bilder, som finns i Mojave. 
 

Är Bilder i Mojave lika bra som iPhoto? 

(För Bilder i El Capitan saknar exempelvis betyg, något som jag använder flitigt i iPhoto.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Telly82 säger:

Är Bilder i Mojave lika bra som iPhoto? 

(För Bilder i El Capitan saknar exempelvis betyg, något som jag använder flitigt i iPhoto.)


Jag minns inte riktigt nu hur Bilder i El Capitan var, men en grej som jag använder som har tillkommit med uppdateringarna, var stödet för externa redigerare. Det var den enda funktionen som jag saknade från iPhoto. Jag använder Bilder ihop med Pixelmator, Affinity Photo och PhotoLemur. Då är Bilder databasen för mina bilder, och önskar jag mer avancerade redigeringsmöjligheter så fixar jag det i ett annat program. Bilden öppnas i det externa programmet och när jag är klar och stänger det externa programmet så är bilden uppdaterad och redigerad inuti Bilder. Fungerar hur smidigt som helst!

Sen har ju Bilder fått fler redigeringsfunktioner genom uppdateringarna också, och fler möjligheter till delning och sånt. 

Jag använde inte betyg i iPhoto, det finns ju Favoriter i Bilder, den använder jag!
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, Raphael säger:

...stödet för externa redigerare. Det var den enda funktionen som jag saknade från iPhoto.

Va? Den funktionen har ju funnits länge i iPhoto.

 

Exempel:

https://helpx.adobe.com/photoshop-elements/kb/photoshop-elements-iphoto-mac-os.html

 

Eller vänta nu! Du menade kanske att du saknade den i Bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telly, jag menade att jag saknar den från iPhoto. Dvs jag har haft iPhoto och där fanns funktionen extern redigerare, och den funktionen från iPhoto saknade jag i Bilder så jag blev glad när den funktionen kom. Så när jag skrev "saknar från iPhoto" så avsåg jag funktion som fanns i iPhoto men inte i Bilder, som jag hade önskat fanns i Bilder. Alltså saknade jag den från iPhoto när jag gick över till Bilder. Jag skrev inte "saknar i iPhoto" utan "saknar från". 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...