Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dags att byta batteri i iPhone 6S+?


iMarc

Rekommendera Poster

Har 86% på batteriet under ”batterihälsa”, stod någonting om att batteriet skulle klara hög eller maximal belastning. Läste någonstans att man bör byta batteriet vid 85%. Alltså snart dags?

Som det är nu så har jag ca 70 appar, nästan alla avstängda att köras i bakgrunden, plats inställt på när apparna används (vissa aldrig). Bluetooth för det mesta avstängt, nightshift mellan kl 22-08. Ljusstyrkan på skärmen relativt låg och anpassar sig efter omgivande ljus. När jag har dessa inställningar räcker batteriet ca 1,5 dygn utan att jag behöver ladda telefonen. Något som jag tycker är märkligt är om den är laddad till 100% när jag går och lägger mig, sover ca 8 timmar så har batterinivån sjunkit till ca 88% över natten...Vad år det som drar ström när den inte används?

Är det läge att byta batteriet snart eller går det att förlänga batteritiden ytterligare om någon har några tips? Strömsparläge finns ju förvisso men vill undvika att använda det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du byta batteri skulle du gjort det före årskiftet för då kostade det "bara" 295:- hos Apple. Nu är priset höjt.

 

Personligen tycker jag att du har bra batteritid om du får ut 1 1/2 dygn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå på flygplansläge när du sover, det borde dra ner batterisuget lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...