Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Få igång gammal ipad mini 2


d_st02

Rekommendera Poster

Jag har en gammal ipad 2 mini liggandes med totalt krossad skärm som först och främst skulle behöva bytas ut. Plattan har legat i en byrålåda i sådär 2 år och Jag vill minnas att när Jag hade haft sönder den så raderade Jag allt på plattan via "find my phone" eller genom iCloud, vill minnas att Jag raderade/låste den. Ingen backup alls på plattan eller så nånstans. Kan man fortfarande få liv i den? Inga krav alls på att få tillbaka gammal data, bara få den att funka.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Apple way är att byta ut hela paddan om skärmen är krossad, knappast värt kostnaden för en gammal mini 2.

Billigt glas från ebay eller annan mindre seriös webshop kommer vanligtvis med digitizer (touchen) men det är ett jäkla meck att byta glas själv och blir sällan bra om man inte är van.

Kolla runt vad fulmekarbutikerna tar för glasbyte, kan vara prisvärt. De borde ha vanan att byta glas och få till det bra.

Lösenordet till Apple-ID:t som iPaden låstes med kan vara nödvändigt för att få igång iPad:en igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm ok, laddar plattan nu och skärmen e också paj. Knappen följde med glaset så den e också skrot.

Lösen till apple id e samma som Jag använder idag så de borde isåfall lösa sig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat runt och även fulmekarna ligger på runt 2000,- totalt. Skiter i å laga den, blir för dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...