Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Comhem lägger ner - vart flytta?


Fiskgjusen

Rekommendera Poster

Jag har Comhem-abonnemang där hemsidor ingått, men nu lägger Comhem ner denna service sista februari 2019. Jag har ett par enkla hemsidor som blir hemlösa. Jag behöver ingen hjälp att bygga sidor däremot ett webbhotell där jag kan hysa in dem. Tacksam för förslag…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är one.com. Baserade i Danmark. Har funnits flera år. Seriösa. Rimlig kostnad. Se https://www.one.com/sv/

 

Det finns många andra alternativ.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en dansk, Surftown. 

Jag har dem sen 10år tillbaka både privat och firmans sidor och är nöjd med dem. Bra priser. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Jag skulle vilja kunna lägga mina hemsidor någonstans utan att behöva arbeta om dem med nya ”lättanvända” verktyg. Jag kan tillräckligt mycket HTML för att klara mig själv. Jag har inga behov av avancerade webbfunktioner och ska inte blogga. Hemsidorna ska bara finnas där så att ett visst slags dokumentation finns tillgänglig för den som söker. Nya tips mottages tacksamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Fiskgjusen säger:

Tack för svar. Jag skulle vilja kunna lägga mina hemsidor någonstans utan att behöva arbeta om dem med nya ”lättanvända” verktyg. 

Var står det att du MÅSTE använda de verktygen?

Det står väl bara att du KAN, såvitt jag förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker sätta mig in i WordPress. Om det är enkelt att gå förbi redigeringsverktygen, så är jag tacksam för tips om hur man gör. Jag skulle alltså gärna vilja återanvända mina gamla hemsidor, som jag gjort med PageSpinner och lite annan html-kodning. (Jag måste flytta dem eftersom mitt gamla gratishotell kommer att avvecklas.) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Fiskgjusen säger:

Jag försöker sätta mig in i WordPress. Om det är enkelt att gå förbi redigeringsverktygen, så är jag tacksam för tips om hur man gör. Jag skulle alltså gärna vilja återanvända mina gamla hemsidor, som jag gjort med PageSpinner och lite annan html-kodning. (Jag måste flytta dem eftersom mitt gamla gratishotell kommer att avvecklas.) 

Surftown har en filhanterare. Det är bara kopiera dina html-filer med den så är sidan igång igen. 

Har Pagespinner en ftp-klient t ex så kan du skicka dina filer direkt till Surftown den vägen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Fiskgjusen säger:

Om det är enkelt att gå förbi redigeringsverktygen, så är jag tacksam för tips om hur man gör.

Du laddar upp dina sidor via FTP.

Exakt hur man gör står på respektive webbhotells supportsidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står emellertid så här hos WordPress:

 

We do not allow FTP (File Transfer Protocol) access to any WordPress.com blogs for security reasons. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Fiskgjusen säger:

Det står emellertid så här hos WordPress:

 

We do not allow FTP (File Transfer Protocol) access to any WordPress.com blogs for security reasons. 

 

 

Men du skulle ju ha ett webbhotell. Wordpress är inte ett webbhotell. Inte i "normal" mening i varje fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...