Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMessenger och FaceTime hackat?


MaWo
 Share

Rekommendera Poster

Två MYCKET obehagliga saker!

Igår

Vad är det som hänt när min vän ringer upp mig på FaceTime, men kommer till en helt annan person (en man) som svarar?

Jag ser att min vän ringer mig på FaceTime helt kort, en signal som jag inte hinner svara på och sen är det borta.

Min vän ringer då upp mig - utan FaceTime - och berättar helt chockad att det var en man som svarade och tittade in i kameran. Min vän kontrollera numret han ringt med FaceTime och det var mycket riktigt till mig. Vad kan ha hänt??

 

Idag

Jag skickar meddelande på iMessenger till min son: undrar hur han mår och hoppas att han mår bättre idag. Berättar sen att jag mår toppen och så skickar jag en bild på det ställe där jag befinner mig. Han svarar "Fint!!" och jag skickar tre bilder till. Han svarar då "Var är du någonstans". Jag berättar då var jag är och precis skickat det svaret FÖRSVINNER de meddelandena från honom och mig idag? Jag blir alldeles förvirrar och kolar om det är så att jag skickat på vanligt sms men icke. Kollar vår konversation på iMessenger igen och det är bara den sensate för några dagar sen som syns. Nu börjar det kännas mycket konstigt och jag ringer upp honom direkt istället. Han svarar lite nyvaket och förstår ingenting av min fråga var vår konversation i iMessenger tagit vägen. För han har inte fått några meddelanden från mig. och inte heller svarat?! Vi kollar på våra respektive mobiler (iphones) om och om och förstår ingenting! Börjar kännas riktigt obehagligt!

Men vad är det som har hänt?

 

Har dessa två händelsen igår och idag någon koppling?

Kan någon ha hackat sig in på våra profiler och få detta att hända?

Behöver jag vara orolig för något allvarligare?

Jag har nu bytt lösen till dator, mobil, nätverk, Fb, iMessenger och Gmail.

Vad kan jag göra mer?

MaWo

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Skumt.

 

Börja med att kolla vilka telefonnummer och mailadresser som är kopplade till facetime.

 

IMG_0450.thumb.jpg.78811634496a79fef8b2bc632444be3c.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Skumt.

 

Börja med att kolla vilka telefonnummer och mailadresser som är kopplade till facetime.

 

IMG_0450.thumb.jpg.78811634496a79fef8b2bc632444be3c.jpg

Tack! Gjort nu. Verkar ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Detta hände mig igår. Jag ringer FaceTime till en person och det är någon helt annan som svarar. Jag frågar om NNN är där, han ser helt förvirrad ut. 
 

Ringer igen, NNN svarar. Berättade vad som hänt, han kan se att jag ringt och någon annan svarat.

 

Någon som varit med om detta? Helskumt 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...