Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Kim17

iPhone 8 plus vs iPhone 7 plus

Rekommendera Poster

Jag ska köpa en ny mobil. Jag vill ha en stor skärm och en bra kamera. Jag väljer mellan 8 plus och 7 plus. Sjuan tilltalar mig för att den är något tunnare och lättare, och naturligtvis billigare. Jag tycker också att den är snyggare. Glas lockar mig inte heller då det lättare spricker. Men, min stora fråga är: är kameran i 8 plus väldigt mycket bättre? Jag har sett en del tester och där ser det onekligen ut som om bilderna med 8 plus tilltalar mig mer. Då en bra kamera är viktigt för mig skulle detta argument väga tungt. Någon som har erfarenhet av båda? Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Look at the iPhone 8 Plus camera specifications and you won’t be impressed. Like the iPhone 7 Plus it retains the same 12 megapixel dual cameras on the back with an f/1.8 wide-angle sensor and slow f/2.8 telephoto sensor (for 2x optical zoom) plus a 7 megapixel, f/2.2 sensor on the front.

And yet you should expect a significant upgrade in photo and video quality. Why? Because smartphone photography is increasingly about the quality of computational image processing rather than the physical hardware." 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
21 minuter sedan, Axelman säger:

"Look at the iPhone 8 Plus camera specifications and you won’t be impressed. Like the iPhone 7 Plus it retains the same 12 megapixel dual cameras on the back with an f/1.8 wide-angle sensor and slow f/2.8 telephoto sensor (for 2x optical zoom) plus a 7 megapixel, f/2.2 sensor on the front.

And yet you should expect a significant upgrade in photo and video quality. Why? Because smartphone photography is increasingly about the quality of computational image processing rather than the physical hardware." 

Does it means that the 8 plus camera is better even though you can’t see it when you read the specifications? That explains the differences in the tests. 

Do you have experience of both?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Via den här länken kan du interaktivt jämföra fotokvaliteten mellan mobilerna som den ger vid handen i en studio. Men givetvis är det så att förmågan att hantera en kamera rätt är minst lika viktig som kameran i sig. Jag skulle vilja påstå att skillnaden i hårdvarukvalitet är obetydlig i praktiken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

Via den här länken kan du interaktivt jämföra fotokvaliteten mellan mobilerna som den ger vid handen i en studio. Men givetvis är det så att förmågan att hantera en kamera rätt är minst lika viktig som kameran i sig. Jag skulle vilja påstå att skillnaden i hårdvarukvalitet är obetydlig i praktiken.

Tack!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
3 timmar sedan, Kim17 säger:

Does it means that the 8 plus camera is better even though you can’t see it when you read the specifications? That explains the differences in the tests. 

Do you have experience of both?

Jag citerade ett test vilket borde vara tydligt. Nej jag har inte erfarenhet. Och jag är svensk. :hihihi:

...

Och texten påpekar att hårdvaran i kameran är likvärdig, men pga bättre processor och bildbehandling är bildkvaliteten klart bättre i 8-an än i 7-an.

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
47 minuter sedan, Axelman säger:

Jag citerade ett test vilket borde vara tydligt. Nej jag har inte erfarenhet. Och jag är svensk. :hihihi:

...

Och texten påpekar att hårdvaran i kameran är likvärdig, men pga bättre processor och bildbehandling är bildkvaliteten klart bättre i 8-an än i 7-an.

Tack! Det var så jag förstod texten. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, Kim17 säger:

Tack! Det var så jag förstod texten. 

You're welcome.

:hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...