Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med import från video8 till iMovie HD


arrebarr
 Share

Rekommendera Poster

Hej

 

Senaste månaderna har jag ägnat mig åt att digitalisera video8 och Hi8 band vilket gått bra, men nu har jag problem med 2 av banden. När jag spelar upp dem så växlar de mellan att visa filmen och svarta avbrott,. När jag spolar flyter filmen på som den bör utan de avbrotten, så uppenbarligen finns informationen på video8-bandet men kan av någon anledning inte visas. Se klippet i länken: https://youtu.be/mJu_Rdb9lLY

 

 

Jag använder mig av digital8-kameran DCR-TRV340E PAL, för över med firewire och importerar till iMovie HD 6.0.9.

 

Är det någon som har någon idé om vad som är problemet och hur det går att lösa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag hade ett liknande problem med min Digital 8 kamera (Sony) vid uppspelning/import. Det löste sig efter att jag bytt kamerans backup-batteri (knappcell). Det laddbara huvudbatteriet var också dåligt så jag kör den numera på elimatorn. Kanske ett tips?

Redigerad av larslucidor
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa ett rengöringsband i kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Telly 82, jag vet ju att du kan det här med videoredigering från digital 8.

För var det ju iMovie HD 6 som gällde. Men den lär ju inte fungera på senaste macken, vad kan jag använda för program idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, agge säger:

Telly 82, jag vet ju att du kan det här med videoredigering från digital 8.

För var det ju iMovie HD 6 som gällde. Men den lär ju inte fungera på senaste macken, vad kan jag använda för program idag?

iMovie, de senaste versionerna, funkar med interlaced video. Det var ett antal versioner EFTER iMovie 6 som inte funkade (de skalade bort varannan rad video, dvs halva upplösningen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...