Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flera iPhones på samma iCloudkonto


Johan Holm

Rekommendera Poster

Fråga 1: Jag har 3 iPhones på samma iCloudkonto. Nu vill jag nollställa en av telefonerna. Kommer detta att påverka de andra telefonerna på något sätt genom iCloudkontot?

 

Fråga 2: Jag läste att jag bör logga ut från iCloud, iTunes och Appstore innan jag nollställer en iPhone (https://support.apple.com/sv-se/HT201351). Jag antar att det syftar på att logga ut från enheten som nollställs och att de andra enheterna kan fortsätta att vara inloggade? Detta skulle man göra genom att gå in på inställningar och sedan in på iCloud resp iTunes och Appstore och logga ut. Det finns dock ingen utloggningsfunktion tillgänglig när jag går in på iCloud resp iTunes och Appstore i inställningar. Kan det ha att göra med att det är en iPhone4? Kan jag logga ut telefonen på något annat sätt? Är det nödvändigt att logga ut den innan jag nollställer den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

1. Nej. Nollställning av en telefon påverkar inställningarna och datan i just den telefonen. Inte andra enheter via iCloud. Det är ju inte iCloud du nollställer, utan just den telefonen. 

2. Även på en iPhone 4 kan man logga ut från iCloud. Det vet jag absolut att man kan för jag har haft en iPhone 4 med iCloud. :). Du måste rulla ner så ska du se det längre ner. 

 

How to sign out of iCloud on your iPhone or iPad on iOS 10.2.1 and earlier
  1. Launch Settings on your iPhone or iPad.
  2. Tap iCloud.
  3. Scroll down and tap Sign Out.
  4. Tap Sign Out.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...