Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kalendern inom familjedelningen har upphört


Magnus76

Rekommendera Poster

Höll på att mixtra lite med att försöka få till synk mellan familjekalendern från min iphone till googlekalendern. Fick först skapa en "ica fil" från icloud för att sen kopiera in den till google. Fick det inte riktigt att fungera och märkte sedan att min frus familjekalender försvunnit. Det synkar alltså inte längre mellan min iphone till hennes, trots att jag bjudit in henne inom familjedelningen.

 

Nån som vet hur jag kan ångra det jag gjorde när jag försökte synka icloud och google? Något verkar ha gått snett.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att dela en iCloud-kalender för synkning till ett googlekonto. Det går bara att dela till andra som har ett iCloud-konto. Det står i inbjudningsmailet du skickar till mottagaren. 

ical-filen är en export av händelser i kalender som kan exportera och sen importeras i andra kalendrar. Den synkar inte.

 

Det går att lägga in ett icloudkontos kalender i andra kalenderappar som t ex google-kalender eller Microsoft Outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde till slut återställa, allt är frid o fröjd :)

 

Att jag testade en synkfunktion beror på att jag ev ska köpa en android och vill att resten av familjens icloudkalender ska hamna i min android. Men det var inte alldeles enkelt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...