Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur öppnar man .RAR-filer?


Simeon

Rekommendera Poster

40 minuter sedan, Alix säger:

Ja.

Du har andra problem med din dator. Jag skulle tro att skivbehörighetssystemet har ballat ur.

I dina kläder hade jag gjort en backup och sedan installerat om Mac OS X.  

 

Hej Alix!

Jag fattade fel. Mea culpa!

Hur går det till att installera om MacOS utan att det blir Mojave?

Jag kör 10.13.6 (High Sierra): Vilket OS kör du?

Vad tror du om 10.14?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Simeon säger:

Hej Alix!

Jag fattade fel. Mea culpa!

Hur går det till att installera om MacOS utan att det blir Mojave?

Jag kör 10.13.6 (High Sierra): Vilket OS kör du?

Vad tror du om 10.14?

Du startar om datorn i recoveryläge. Vid start håller man nere cmd + R. Efter en lite längre tid än vanlig start får du upp en dialogruta där ges möjlighet att installera om Mac OS X. Det system installeras som du för närvarande har. Jag har också High Sierra.

 

Mojave 10.14: I princip tycker jag att det senaste är att föredra eftersom säkerhet och användarvänlighet ökar. I praktiken avstår jag tills vidare från Mojave eftersom Apple med denna version har slutat stödja subpixelantialiasering, vilket gör att skärmar som inte är retina renderar typsnitt mot ljus bakgrund avsevärt sämre än i High Sierra och tidigare Mac OS X. Jag har en vanlig HD-skärm och har ingen lust att uppgradera i onödan. Inget av detta är av betydelse vad gäller dina problem i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alix!

Ett stort tack till dig!
Hör och häpna  – Jag hittade en RAR--fil och den gick att packa upp med Keka (se MikaellQ ovan).

Emellertid så tänker jag spara dina anvisningar om Recovery-läget – man vet aldrig …!

 

Tack alla ni som har engagerat er i min tråd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...