Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gamla mail ligger kvar lokalt


Linuz M

Rekommendera Poster

1 minut sedan, Linuz M säger:

Dock måste jag ta bort mail på webbmailen om de ska raderas av nån anledning. Räcker alltså inte radera i klienter.  Den har imap.bredband.net och SMTP som utgående. 

 

ska jag testa thunderburd ?

 

Det låter jättekonstigt. IMAP ska per definition ta bort på servern det du raderar på klienten. Är du alldeles säker på att kontot är av typen IMAP? 

Har du ställt in så här? (klicka på rätt länk på sidan)

https://www.telenor.se/kundservice/mejl/webbmejl/kom-igang/installningar-for-webbmejl/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker jag gjort sä.

 

Om det står imap.bredband.net så är det väl imap? Bredbandsbolaget sa till mig jag måste radera på webbmailen av nån anledning och att det är så när jag frågade. Kanske prata med nån som inte kunde!?

 

Jag ser dessa förbaskade mail även i min dator när jag söker.

 

vad ska jag liksom göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Linuz M säger:

 

Om det står imap.bredband.net så är det väl imap?

 

Inte nödvändigtvis. Mitt webbhotell körde både pop3 och imap via adressen pop3.<utelämnat>.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade outlook på telefon la till bredbandskontot där. Imap.bredband.net och SMTP utgående. Ser rätt rent ut. kan dock inte söka i alla objekt som i appen e-post. 

Nån app man kan söka i alla objekt?

 

Installerade även appen myMail och kan inte söka i alla inkorgar för det är då det kommer fram.

 

ska jag lägga fokus på servrarna? Eller som Apple sa nollställa?. Han på Apple sadet är nåt med kontona. 

 

Har ytterligare en iPhone 6 med samma Apple id. På den har jag tagit bort kontona. 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La till ytterligare ett konto nu i outlook i min iPhone och det verkar som jag ej får fram gammalt nu när jag söker. 

 

Är det i själva mailappen som finns som standard iPhone som spökar?

ska jag ta bort mailappen helt och ladda ner den igen? Löser det då problemet i outlook i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La till ytterligare ett konto nu i outlook i min iPhone och det verkar som jag ej får fram gammalt nu när jag söker. 

 

Är det i själva mailappen som finns som standard iPhone som spökar?

ska jag ta bort mailappen helt och ladda ner den igen? Löser det då problemet i outlook i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att radera epostappen i min iPhone. Den sa då att om du raderar så kommer dess data försvinna. Jag tryckte ”ja”.

 

Därefter ladda jag ner epostappen på nytt. La till bredbandskontot. Därefter upptäckte jag att alla mina konton var kvar  fast det stog inaktivt inne bland kontona. Tog bort de nyskapade kontot.

Aktiverade kontona genom dra symbolen åt höger vid e-post vid varje. 

 

Går sedan in söker igen och de gamla skräpmailen verkar vara borta i telefon.

 

Testade även att öppna outlook i datorn och sökte och skräpet verkar vara borta nu.

 

Jag kanske har lyckats? 

 

Ska inte hoppas för mycket ännu bara ?.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...