Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ulbn

IOS 12.1.1 punkt & kommatecken på min iPad saknas!

Rekommendera Poster

Var har dom gjort av skiljetecknen punkt och komma på tangentbordet för mail och meddelanden mm..??

Jag har en iPad mini4, tankade ner iOS 12.1.1 häromdan, men punkt och kommateckentangenter saknas,

eller är det jag som är en idiot?

/B 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nåt är konstigt med min padda...sedan jag startat om dök tangenterna upp, med de saknade tangenterna.

DVS : IGNORERA MIN FÖRSTA FRÅGA!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det händer igen kan du väl ta en skärmdump och visa hur det ser ut?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
25 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Javisst, det ska jag göra!

/ulbn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2018-12-16 på 14:55, marcushedenstrom säger:

Hej Marcus

Spoiler

Nu har det hänt igen nu på min nya iPad Mini generation 5 och jag bifogar 2 skärmdumpar

Förra gången jag skrev om detta van vid ett  av tillfällena när detta inträffade och då på min förra dvs iPad mini 4an

Det händer då och då - störande när jag inte kommer åt något av skiljetecknen punkt eller komma

På nåt sätt försvinner problemet eller döljs efter en viss tid men nu hat det stört mig hela pingsthelgen

Är det nåt som hänger ihop med ios operativsystemet? Ska man klaga hos Apple direkt?

Tacksam för svar eller råd!

ulbn

69BD6EAA-110F-4658-9BFF-7EF91F9AF2CC.png

D7022C97-A8A9-41FA-BE32-9DF2372ADF97.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilket tangentbord använder du? Har du flera olika layouter installerade? Funkar det på dessa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, ulbn säger:

Hej Marcus

Visa dolt innehåll

Nu har det hänt igen nu på min nya iPad Mini generation 5 och jag bifogar 2 skärmdumpar

Förra gången jag skrev om detta van vid ett  av tillfällena när detta inträffade och då på min förra dvs iPad mini 4an

Det händer då och då - störande när jag inte kommer åt något av skiljetecknen punkt eller komma

På nåt sätt försvinner problemet eller döljs efter en viss tid men nu hat det stört mig hela pingsthelgen

Är det nåt som hänger ihop med ios operativsystemet? Ska man klaga hos Apple direkt?

Tacksam för svar eller råd!

ulbn

69BD6EAA-110F-4658-9BFF-7EF91F9AF2CC.png

D7022C97-A8A9-41FA-BE32-9DF2372ADF97.png

Märkligt fenomen, händer mig också.

Om man trycker skifttangenten så försvinner raden med komma och punkt, den kommer tillbaka när man skrivit versalen. 

Är väl eg. Inte en bug, men underligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag använder vanligt svenskt tangentbord! Jag har inte flera olika layouter installerade - såvitt jag själv vet 

har inte gjort några ändringa på paddans inställngar sedan jag köpte den ny för ca en månad sedan

Jag skriver iofs ibland mail med tyskt tangentbord (valt med ”jordglobstangenten” nere till vänster)

Hjälpte denna info dig Hummel?

ulbn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du ibland skriver med tysk layout har flera tangentbord installerade..-). Samma problem på den tyska layouten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lust att ta en skärmdump på ditt tangentbord med små bokstäver? Alltså trycka en gång eller två på skifttangenten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet är löst (hoppas jag), fich hjälp av Apple supportenJo Nu när jag rebootade paddan så kom punkt och komma tillbaka...

märkligt!

Men nog borde Apple support titta på detta eller vidarebefordra buggen till IOS—ansvariga...Det är störande att behöva starta om i tid & oti

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att. SirKnasen...

Problemet är löst och har inte drabbat mig sedan Apple supporter rekommenderade mig att nollställa inställningar på paddans inställnings sida.

Och det funkade, men medförde att jag fick registrera en del saker på nytt, ex Touch-Id mm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att Hummel ovan - betr. Ev problem på tyskt tangentbord: ? Nej det märkte jag inte, tror bar att det var på det svenska keyboardet.

ulbn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...