Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ladda hem bilder från icloud med ett visst datumintervall


qpw

Rekommendera Poster

Hej

 

dumt nog så beslutade jag mig för att spara bilder i iCloud under 2018.

 

Nu vill jag kunna ladda hem alla bilder som är tagna under just 2018 från iCloud till min Mac.

 

Det verkar inte finnas någon selekteringsmöjlighet på datum? Och det verkar inte gå att cmd+a markera alla bilder.

 

Har någon av er löst hur man fixar detta?

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hjälp av programmet "Bilder" i mac:en kan du ladda hem dina bilder från iCloud och få dom listade i datumordning.

iCloud bildlagringen kan du stänga av sen om du inte vill använda det längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bilderna sparade i iCloud bildbibliotek (i programmet Bilder) eller på iCloud Drive? 

 

Om du använder iCloud bildbibliotek i Bilder så kan du sortera och välja ut bilder i Bilder, du kan t ex skapa ett ”smart album” som automatiskt lägger in bilder som är tagna från ett visst datum. 

 

ICloud bildbibliotek synkar Bilder, så det enda du behöver göra är att se till så att alla bilder i Bilder ligger sparade lokalt dvs inte har ett moln på sig. Om de har ett moln så tryck på molnet så sparas de lokalt. Och sen stänger du av iCloud bildbibliotek. Då har du alla bilder sparade i Macen. 

 

Bilder är alltså gränssnittet till iCloud bildbibliotek. 

 

Om bilderna ligger på iCloud Drive så öppnar du ett vanligt Finder fönster, iCloud Dtive är en mapp på datorn. Och i den mappen kan du sortera filer som vilka vanliga filer som helst, ja även efter datum. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...