Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IOS 12 7,72 GB


segla mera

Rekommendera Poster

Just nu, mikaellq säger:

Men den innehåller väl rubbet, dvs även appar.

De appar som följer med tar upp plats vare sig du vill eller inte. Man kan avlasta dem, och klicka bort ikonen, men de finns kvar ”under huven”.  Alltså tillhör de systemet ur ett användarperspektiv (= vart tog mitt lagringsutrymme vägen!?!?!)

Jag vet inte vad Apple vill ha sagt med ”System 1,16 GB” men det är garanterat inte allt utrymme som behövs för en installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Alix säger:

De appar som följer med tar upp plats vare sig du vill eller inte. Man kan avlasta dem, och klicka bort ikonen, men de finns kvar ”under huven”.  Alltså tillhör de systemet ur ett användarperspektiv (= vart tog mitt lagringsutrymme vägen!?!?!)

Jag vet inte vad Apple vill ha sagt med ”System 1,16 GB” men det är garanterat inte allt utrymme som behövs för en installation.

Jag menar att ipsw-filen inkluderar apparna. Jag tror att Apple med storleksangivelsen menar motsvarigheten till Systemmappen i Mac OS filsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Jag menar att ipsw-filen inkluderar apparna. Jag tror att Apple med storleksangivelsen menar motsvarigheten till Systemmappen i Mac OS filsystem.

Jag förstår hur du tänker men det förklarar ju inte Telly82:s m fl siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Jag förstår hur du tänker men det förklarar ju inte Telly82:s m fl siffror.

Alldeles nystartad telefon:

IMG_2527.thumb.PNG.9a96deba5f4bd901dacde3beb48a267b.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På jobbtelefonen (iPhone 6) tog systemet 5,26 GB innan omstart, 5,21 GB efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej!

 

Ni pratar om stor systemfil men det ni pratar om är ju inte mycket ;-))

Tellys 31 GB är ju rena tramset mot min 45 GB !!!!!!!

Har en 6S 128 GB och jag har aldrig varit i närheten av 64 GB använt, senast för 1-2 mån sen kollade jag och det var en bra bit upp till den nivån.

Anledningen till att jag kollade är funderingar på en ny telefon och jag funderade på att snika och köpa en 64 GB - MEN efter att ha sett det inser jag att jag klivit in i "hissen" så nu lutar det åt 256 GB 

XS finns ju inte i 128 utan bara 64, 256, 512 - SUCK!

 

Så att ingen frågar - ja jag HAR startat om 2 ggr och även kört SÄKER START ;-)))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, bjorma säger:

Hej!

 

Ni pratar om stor systemfil men det ni pratar om är ju inte mycket ;-))

Tellys 31 GB är ju rena tramset mot min 45 GB !!!!!!!

Har en 6S 128 GB och jag har aldrig varit i närheten av 64 GB använt, senast för 1-2 mån sen kollade jag och det var en bra bit upp till den nivån.

Anledningen till att jag kollade är funderingar på en ny telefon och jag funderade på att snika och köpa en 64 GB - MEN efter att ha sett det inser jag att jag klivit in i "hissen" så nu lutar det åt 256 GB 

XS finns ju inte i 128 utan bara 64, 256, 512 - SUCK!

 

Så att ingen frågar - ja jag HAR startat om 2 ggr och även kört SÄKER START ;-)))

 

Och du behöver inte oroa dig för system kommer aldrig bli för stor för den telefon du har. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lappen71

 

Varför inte det - vad är system om inte IOS ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, bjorma säger:

lappen71

 

Varför inte det - vad är system om inte IOS ??

 

 

Läs: http://osxdaily.com/2018/07/02/reduce-ios-system-storage-iphone-ipad/

 

Har aldrig varit med om att storleken på systemfiler har gjort att jag blivit utan lagringsutrymme 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant!

Men hade jag haft 64 GB hade det varit slut nu ;-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, bjorma säger:

Intressant!

Men hade jag haft 64 GB hade det varit slut nu ;-(

 

Ja men det har du aldrig fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade precis med Apple-supporten som kunde berätta att det var ett känt problem på en del telefoner och att man fn utreder problemet med förhoppningen att det ska lösas i framtida uppdateringar av IOS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, bjorma säger:

Så att ingen frågar - ja jag HAR startat om 2 ggr och även kört SÄKER START ;-)))

(Mitt system 5,65 GB före omstart och 5 efter omstart.)

Fråga från novis med iPhone SE: Hur gör man en Säker Start på iPhone-går det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade precis grejen med iTunes som Lappen tipsade om - då gick systemet ner från 47 GB till 16,97 ?

MEN då ökade mail från 2 GB till drygt 30 GB, så funktionen iPhone lagringsutrymme verkar vara som att blöta fingret och hålla upp i luften ;-))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redtop2

 

Det var ett skämt ! ?

Ställer men en fråga i Forumet får man alltid som första fråga - om man gjort en säker start ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, bjorma säger:

Redtop2

 

Det var ett skämt ! ?

Ställer men en fråga i Forumet får man alltid som första fråga - om man gjort en säker start ?

 

OK? skönt-trodde jag hade missat något väsentligt-haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, bjorma säger:

Redtop2

 

Det var ett skämt ! ?

Ställer men en fråga i Forumet får man alltid som första fråga - om man gjort en säker start ?

 

 

Och det brukar lösa dom flesta problem. T.o.m en vanlig omstart brukar lösa det Mest. Det många glömmer är att en iPhone är i grund och botten en dator. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här telefonen mår inte bra - fick ringa supporten igen ?

Hade bestämt mig för hängslen och livrem dvs inte bara iCloud backup utan även en i iTunes.

Körde en backar som sög 70 GB på hårddisken men när det var klart och jag klickade i manuell backup i iTunes så stod det precis som i början att den aldrig var säkerhetskopierad.

Så på den igen och vänta... samma resultat. Finns en bactupmapp på 70 GB men innehållet står unknown och ska vara skapad 2001 nån gång.

Så den vara bara och dumpa.

Supporten var lite fundersam om jag kanske kunde få problemet med mig till nya telefonen vilket vore tråkigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det låter mer som SBS. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lappen71

 

Säger du det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...