Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IOS 12 7,72 GB


segla mera

Rekommendera Poster

Hur mycket plats ska systemet i Iphone 6S normalt ta? Är det bara att gilla läget? Kan jag göra något för att få loss mer utrymme? Vad ska jag göra?

IMG_4143.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt för jag som har allt utrymme i världen (128GB) har bara ett systäm på 4.63GB, var nyss 4.65, för några minuter sedan en bit över 5GB! Bantar systämet tro? :) 

IMG_0721.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaaah 31,01GB :tappahakan: 

 

EDIT:

Jag undrar om inte mina kart-appar lägger off-line-kartorna i System, snarare än i den egna appens utrymme. För jag har några få sådana appar som inte visar särskilt stort lagringutrymme i sig, trots kanske 3GB kartor per styck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Telly82 säger:

Gaaah 31,01GB :tappahakan: 

 

EDIT:

Jag undrar om inte mina kart-appar lägger off-line-kartorna i System, snarare än i den egna appens utrymme. För jag har några få sådana appar som inte visar särskilt stort lagringutrymme i sig, trots kanske 3GB kartor per styck.

 

7 minuter sedan, Alix säger:

Nä, det är bara skumt med 31 GB.

Jag kollade mina kartor. De är tillsammans 18,9 GB, något som INTE listas på respektive app-rad, utan måste ingå i System.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag kollade mina kartor. De är tillsammans 18,9 GB, något som INTE listas på respektive app-rad, utan måste ingå i System.

Konstigt, IOS som är så stängt och allt. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget onormalt. 

 

 

32AD75FA-2E4F-48B9-8C60-5E7EE72BC3D1.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min iPhone X tar systemet 3,36 GB. Hoppade till 4,79 medan jag skrev detta. Spännande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att i ”System” finns ett cache-minne som program använder, en swap-fil? System i min tar upp runt 1Gb. ?

50F3A34E-1A56-4DFB-8733-73BB60D4450D.thumb.png.9d367a46a0da775ee1b24ab17252490c.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Raphael säger:

Verkar som att i ”System” finns ett cache-minne som program använder, en swap-fil? System i min tar upp runt 1Gb. ?

50F3A34E-1A56-4DFB-8733-73BB60D4450D.thumb.png.9d367a46a0da775ee1b24ab17252490c.png

Det ser ännu konstigare ut! :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar mer eller mindre som att en slumptalsgenerator presenterar den siffran. Apple kanske har använt den slumptalsgenerator som anger hur lång tid det är kvar av installation. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Det ser ännu konstigare ut! :D 

Jag gissar att Raphael har rätt i att det är VM som spökar med angivelsen om storleken på systemet. Att det ser så tomt ut i hans beror nog på att han har väldigt lite av apparna igång. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startade om mirakelapparaten och fick mycket riktigt samma minimala systemstorlek som Raphael. :) 

 

IMG_0723.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag gissar att Raphael har rätt i att det är VM som spökar med angivelsen om storleken på systemet. Att det ser så tomt ut i hans beror nog på att han har väldigt lite av apparna igång. :nerd:

Jo, men var hittar man då i Iphonelagringen hur mycket som tas upp av systemet? :fundersam:Svar: Det gör man inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, Alix säger:

Jo, men var hittar man då i Iphonelagringen hur mycket som tas upp av systemet? :fundersam:Svar: Det gör man inte.

Jag tror att mitt och Raphaels resultat är en indikator på hur stort systemet är minus VM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag tror att mitt och Raphaels resultat är en indikator på hur stort systemet är minus VM.

Garanterat inte. Enbart ipsw-filen man laddar för installation är minst dubbelt så stor och den är då dessutom komprimerad.

 

dump.png.410d3f95f7899df8149696b5f24e5caf.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Garanterat inte. Enbart ipsw-filen man laddar för installation är minst dubbelt så stor och den är då dessutom komprimerad.

 

dump.png.410d3f95f7899df8149696b5f24e5caf.png

Men den innehåller väl rubbet, dvs även appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...