Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skapa festlig meny i Pages? Bakgrundfärg, ramar mm.


Orfeus

Rekommendera Poster

God morgon!

Jag och min flickvän tänkte göra en meny i pdf-format och skicka till några vänner inför vårt nyårsfirande. Det skulle då vilja göra menyn snyggt och festligt och ingen av oss är inte så jättevana att göra sånt.

 

Min första tanke var att göra det i Keynote, där jag tar mig fram hyfsat och brukar göra mina presentationer. Men att få sidan stående var ett problem (som kanske går att lösa - jag vet inte). Men så Pages; jag har mest använt Words och är väl inte superflink där heller, men det känns som att Pages egentligen skulle göra jobbet bäst. Men jag har också Office-paketet om det skulle passa oss bättre.

 

Vad vi skulle vilja är att ha sidor med en snygg kantlinje i en schyst bakgrundsfärg. Kanske till och med guld eller silvertext. Nån bild kanske slinker med också, men det är ju lättfixat.

 

Bakgrundsfärg - går det att byta i Pages? När jag har Googlat på saken verkar det vara svårt... Finns det någon lösning?
Guld eller silver-ram och text. Hur kan man tänka där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en hög med mallar som följer med Pages. Om dessa inte passar kam du ju modifiera dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte byta bakgrundsfärg vad jag vet, men du kan rita en form och lägga över hela sidan. På samma sätt kan du rita en form och använda som ram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tänk en sida som tom som du fyller med innehåll. Vill du ha en annan färg på sidan så lägg en box över. Boxar, cirklar, linjer - allt detta finns och kan färgas på olika sätt. 

 

Det finns clip-art och ramar och festliga grejjer man kan lägga till, som andra har producerat för Pages. Finns mängder med design-samlingar i Mac App Store för Pages som man kan ta hjälp av. 

Gå in i App Store på Mac och i sökfältet skriv in "Pages designs" så får du upp dem. 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...