Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone som inte startar som den ska.


filipandersson95

Rekommendera Poster

filipandersson95

Hej. Har en iphone 6+ som startar, äpplet dyker upp och försvinner, svart skärm visas och lyser med svag ton. Lyckas heller inte hitta telefonen i iTunes. Tips? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

filipandersson95

Ja, lyckas inte få dessa ikoner att dyka upp. Telefonen startar om jag har den i laddaren men inte om jag pluggar in den i datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du den direkt i datorn eller via en HUB/kopplingsdosa? Använder du samma kabel in i datorn som du kör med laddaren? Har du provat andra uttag i datorn? Har du provat annan dator? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, filipandersson95 säger:

Ja, lyckas inte få dessa ikoner att dyka upp. Telefonen startar om jag har den i laddaren men inte om jag pluggar in den i datorn.

 

Gå över till grannen eller någon annan bekant och försök där för att utesluta problem med din dator. Visa instruktionerna hur man sätter telefonen i återhämtningsläge.

Kvartsår problemet får vi anta hårdvaruproblem med telefonen och då är frågan om det är värt kostnaden för utbyte av telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

filipandersson95

Använder en helt oanvänd kabel som jag fick med min nya iPhone X. Original lightning rakt in i datorns USB 3.0. Provat både på min stationära dumburk och på min MacBook.. 

telefonen startar. Skärmen blir svart och lyser lätt. Mer än så lyckas jag inte med. Kan de vara att den behöver laddas en längre tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du försöker sätta telefonen i återhämtningsläge enligt tidigare instruktioner i länken? 

Hamnar den i DFU-mode är det inte säkert något visas på telefonskärmen men iTunes borde säga till att den hittat en telefon i återhämtningsläge ändå och du kan fortsätta att följa instruktionerna på datorskärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

filipandersson95

Har försökt. Ingenting händer varken på skärmen eller datorn. Pluggar in luren och håller inne hemknappen + powerknappen samtidigt 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, filipandersson95 säger:

Har försökt. Ingenting händer varken på skärmen eller datorn. Pluggar in luren och håller inne hemknappen + powerknappen samtidigt 

Korrekt, när telefonen är ansluten till datorn med iTunes igång. Håll inne knapparna ca 10 sekunder och släpp sedan enbart powerknappen men fortsätt hålla inne hemknappen.

Gör detta någon skillnad? Dyker något upp i iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

filipandersson95

Har nu lyckats hitta den via itunes! Succe än så länge. Men nu fastnar den på "väntar på iphone" och visar en felkod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...