Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! "äger" inte mina egna pages-dokument


nettis

Rekommendera Poster

Hej! När jag ska spara ett dokument jag skrivit på, som jag själv skapat står det att jag inte har behörighet. När jag följer apples instruktioner att gå via arkiv > visa info och anpassa vilka som ska ha behörighet så står det att jag har behörighet. När jag försöker ändra inställningarna till att "alla" ska ha behörighet byter den status på dokumentet till "låst", så att jag har ännu mindre behörighet. Det finns bara en användare på datorn, min, administratör.

Uppfattar att problemen uppstår när jag sparar filerna i mappar i mappar men som student med många dokument måste jag kunna sortera mina filer! Vad beror detta på och hur löser jag det?

Bilden visar hur fönstret "visa info" ser ut, där det står tydligt att jag har behörighet och rutan "låst" är inte bockad, ändå står det att jag inte har behörighet och dokumentet är låst.

Skärmavbild 2018-12-11 kl. 10.54.00.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, nettis säger:

Hej! När jag ska spara ett dokument jag skrivit på, som jag själv skapat står det att jag inte har behörighet.

Var då och vad har du gjort för att få fram detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"uppstår när jag sparar filerna i mappar i mappar" 

Det verkar snarare vara din behörighet till mappen som är problemet. Är det en mapp i din dator eller på en lagringsyta som tillhör annan? T ex universitetet.

 

Kolla även ditt ägarskap av filen mha kugghjulet bredvid minustecknet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...