Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 6S fast i läget hörlurar


iMarc

Rekommendera Poster

Fick min 6S med posten idag. Allting funkar bra men telefonen är helt tyst och i läget ”hörlurar”, trycker jag på volymknapparna så kan jag bara ändra för hörlurar. Så Siri fungerar inte, säger att det inte fungerar när hörlurarna är i trots att de inte är i. Musik eller något ljud alls hörs från telefonen. Vad göra? Blir så ledsen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-12-10 på 17:40, Alix säger:

13 åtgärder. Lycka till!

Tack för tipset. Tyvärr hjälpte inte de tipsen och öppna telefonen vågade jag inte. Informerade säljaren och han erbjöd att laga den då han känner en som reparerar mobiler. Skulle det inte gå får jag pengarna tillbaka. Får hoppas på det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Verkar var ett mysko fel, då Siri inte funkar, samt att telefonen hamnar i hörlursläge hela tiden trots åtgärd. Hur som helst så

erbjöd säljaren en 6S PLUS 64GB med några hundra i tillägg istället. Underbart när saker och ting löser sig smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ja då är jag en mycket nöjd ägare av en iPhone 6s PLUS 64GB ?

Nu en fråga vad gäller appen Mail. Vid vänster eller högersvep finns inte alternativet Radera...

Hur ställer man in så att man direkt raderar ett mail via vänstersvep tex? Kör iOS 12.1.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratulerar till fin telefon. Direktradera kan inte jag heller.  

Ändra svepningsalternativ:  Gå till:  Inställningar-Epost-Svepningsalternativ   där har du lite att välja på.

 

Annars när jag är i Mail: längst upp till höger: Ändra,   markera sedan i ringarna i vänstermarginalen,  klicka längst ner i mitten på Flytta  välj sedan den papperskorg eller annat alternativ du vill

 

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att du kan direktradera.

 

Dra från höger kant till väster (från kant till kant), så ändras det till direktradering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HaHa! Från kant-till-kant var tricket! Jag har inte dragit tillräckligt långt. Tack Stereotypen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var visst ute och cyklade lite. iCloud funkar fint att radera med svepning. Men min gmail i appen mail så går inte det dessvärre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gmail appen: telefonen. Gå till inställningar.klicka på din e-postadress. Gå till: allmänt, när meddelanden tas bort vill jag: markera flytta till papperskorgen. Klart!

nu kan du kasta inkomna Mail genom att svepa från höger kant till vänster. Ser du att symbolen visar en liten soptunna när du sveper ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte Gmail appen. Har lagt till min gmail i appen Mail. I mail så funkar det som sagt att svepa till papperskorgen för min iCloud-mail, men inte när det gäller gmail. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, iMarc säger:

Har inte Gmail appen. Har lagt till min gmail i appen Mail. I mail så funkar det som sagt att svepa till papperskorgen för min iCloud-mail, men inte när det gäller gmail. 

Apples Mail i IOS stöder inte Gmail fullt ut. Man kan exempelvis inte få push (inte till några av Google tjänster). För egen del använder jag därför Googles appar separat. 

 

DB95EC60-35CF-4CF6-8899-156D626815F6.thumb.jpeg.6a3f7688cef9c5895ae68a6ff606b184.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Blir å ta ner den appen då

Jag ska tillägga att jag ändå använder Mail vid sidan av eftersom det är den appen som öppnas när man trycker på webblänkar till e-postadresser.  Man kan inte styra det till Gmailappen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Jag ska tillägga att jag ändå använder Mail vid sidan av eftersom det är den appen som öppnas när man trycker på webblänkar till e-postadresser.  Man kan inte styra det till Gmailappen. 

Ok ännu ett skäl att installera Gmail. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, iMarc säger:

Har inte Gmail appen. Har lagt till min gmail i appen Mail. I mail så funkar det som sagt att svepa till papperskorgen för min iCloud-mail, men inte när det gäller gmail. 

 

Går att får till med Gmail också.

 

Inställningar - Lösenord och konton - Gmail - Konto - Avancerat 

 

 

IMG_1D130BB451D2-1.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...