Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla ljud till Iphone XS


Electrovibes

Rekommendera Poster

Jag är DJ och har under lång tid med min Iphone 6 kört livesändningar på facebook. Då har jag använt min Mac och min Traktor controller s5 kopplat till min Iphone som jag filmat med. För att få ljudet att gå från min controller in i min Iphone så har jag använt en adapter med 3,5 mm hona och hane som gjort att ljudet gått in i min Iphones uttag istället för ut och på det sättet har jag fått alldeles perfekt ljud.

 Igår skulle jag sätta mig och köra live igen med min nya Iphone XS och såg då att det ju inte finns ngn 3,5 mm ingång på den. Det finns ju bara en firewire ingång. Jag testade med ännu en adapter, den som har 3,5 hona till firewireingång, men inget ljud alls. Det brusar lite och när jag kör igång musiken klickar det till och blir sedan tyst.

Hur löser jag detta? Ngn inställning i in iphone jag missat? Snälla hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Adaptern du använder verkar inte ha koppling för headset med mikrofon, endast hörlur. Inget ljud in, bara ut. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinsamt detta, men d enda som va fel va att jag hade för hög volym in i telefonen från min controller. När jag sänkte volymsignalen från controllern till telefonen så funkade det. Men tack för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...