MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Benbjo

Problem Adobe Elements med Mojave

Rekommendera Poster

Jag använder Adobe Elements för bildredigering. Hade El Capitan tidigare men har nu bytt till

Mojave. Då började jag få problem med Elements. Badbollen kan snurra hur länge som helst

och det händer ingenting. Till slut måste jag tvångsavsluta och börja om från början. Och då

kanske det fungerar. Någon som känner igen problemet?

Kanske jag måste installera om Elements?

Redigerad av Benbjo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fråga Adobe istället varför de inte uppdaterat sin programvara för att fungera för Mojave.

Inte Apples fel att andras mjukvaror inte fungerar.

Du får nog gå tillbaka till tidigare OS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du behöver Adobe Photoshop Elements 2019 för att få Mojave-kompatibilitet. Äldre versioner har problem, och anledningen att de har problem är för att Adobe har sin egen utvecklingsmiljö och egna grafikbibliotek som Adobes mjukvaror använder istället för Apples egna. Detta får effekten att när Apple släpper ett nytt OS så måste Adobe göra om sina mjukvaror. 

Anledningen till att Adobe kör sitt eget race är för att de utvecklar sina mjukvaror på Windows-PC, och sen behöver de bara göra en ny ”motor” för Mac-versionen som anpassar programmet för Mac. Men när Apple gör ändringar i sitt OS så måste Adobe ändra i sin ”motor”. Program som använder Apples egna kodbibliotek och grafikrutiner behöver inte ändras på samma sätt. 

Jag har slutat använda Adobes produkter på grund av detta, det finns andra program.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tillägg: innan du installerar Elements 2019 så behöver du avinstallera den gamla versionen, annars ligger äldre biblioteksfiler kvar och stör körningen av den nya versionen. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ändrat rubrik för ökad tydlighet om innehållet i frågan. 
Flyttat tråden till Foto, grafik och design då ämnet är mer programmet Adobe Elements än Mac OS X.

Hälsar
Raphael, Moderator

Redigerad av Raphael
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu