Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBookPro (2016) varnar att min NAS (WDMyCloudMirror) inte kan nås, genast jag är hemifrån – Hur få bort denna varning?


Rufus58

Rekommendera Poster

image.png.9eaf28ceed34d15d47b0af118ae50d97.png

Skärmavbild 2018-07-19 kl. 10.48.05.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort att macOS ska automatiskt ansluta till den.

Eftersom du inte har konfigurerat att du ska kunna komma åt den utifrån ditt nätverk får du det meddelandet.

Gå till Systeminställningar - Användare och grupper - (din användare) Startobjekt.

Markerar hårddisken i listan och tryck på minustecknet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt svårläst inlägg i trådstarten, dessutom inlagt som transparent bild (vilket gör den helt svart när man klickar upp den på desktop). Här kommer en större jpg-version:

 

text.jpg.c252f5ef9b48588d2500af95319f8359.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-12-08 på 08:57, lappen71 säger:

Ta bort att macOS ska automatiskt ansluta till den.

Eftersom du inte har konfigurerat att du ska kunna komma åt den utifrån ditt nätverk får du det meddelandet.

Gå till Systeminställningar - Användare och grupper - (din användare) Startobjekt.

Markerar hårddisken i listan och tryck på minustecknet.

Hej och tack för svar!

I användare och grupper/startobjekt finns inte denna hårddisk, däremot programmet WD My Cloud. Har tagit bort detta startobjekt, men lik förbaskat dyker varningen upp så snart anslutningen till mitt WiFi-nät upphör. 

Varningen kvar.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl något program som kom med hårddisken som du installerat som försöker ansluta till den.

Kolla i inställningar för detta program

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, lappen71 säger:

Det är väl något program som kom med hårddisken som du installerat som försöker ansluta till den.

Kolla i inställningar för detta program

 

Jo, i hårddiskens Dashboard kan olika meddelanden och varningar hanteras. Det rör sig dock om helt andra typer av meddelanden än detta, som såvitt jag förstår inte genereras av WD-programmet, utan av datorn/OSx. Har nu tillfälligt löst problemet så att jag helt enkelt inte klickar bort varningsfönstret, utan placerar det så lång ned och till höger på skärmen att bara en knappt märkbar flik sticker fram.   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är WD programmet som försöker ansluta nätverksdisken därav felmeddelandet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...