Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Microsofts webbläsare Edge kommer till Mac 2019


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

”Microsoft is acknowledging that Chrome and Chromium are the de facto standard today, both for users and for developers.”

 

Jo, så är det ju. Hur länge kommer Apple att kämpa med sin Safari? Och Mozilla med Firefox? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

”Microsoft is acknowledging that Chrome and Chromium are the de facto standard today, both for users and for developers.”

 

Jo, så är det ju. Hur länge kommer Apple att kämpa med sin Safari? Och Mozilla med Firefox? :fundersam:

Apple aldrig med tanke på betydelsen av mjukvaran i hårdvaran som är det som Apple egentligen tjänar pengar på. Mozilla har ett frihetsperspektiv plus att de kan tjäna några kronor på det plus att de är en del av OSS.
Jag kommer aldrig att använda personliga preferenser till att propagera för monopol/diktatur om vad det än må handla om. Mycket skadligt, farligt rent utav.
Så ur detta perspektivet välkomnar jag Edge men kommer ALDRIG att ta i skiten. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, mikaellq säger:

Apple aldrig med tanke på betydelsen av mjukvaran i hårdvaran som är det som Apple egentligen tjänar pengar på. Mozilla har ett frihetsperspektiv plus att de kan tjäna några kronor på det plus att de är en del av OSS.
Jag kommer aldrig att använda personliga preferenser till att propagera för monopol/diktatur om vad det än må handla om. Mycket skadligt, farligt rent utav.
Så ur detta perspektivet välkomnar jag Edge men kommer ALDRIG att ta i skiten. :hihihi:

Jag formulerade mig otydligt. Safari och Firefox kan förstås bestå, precis som Edge, men jag undrar mer över hur länge de ska ha sina egna ”engines”. Man läser inte sällan i detta forum hur folk har problem att öppna vissa sidor i Safari. Firefox vet jag inte, det är inte många som använder det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...