Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frågor om Parallells


boevil

Rekommendera Poster

Jag har några frågor om Paralells. 

På Apples sida står det:

 

Citat

 

Ett års abonnemang på licens för Parallels Desktop 14 för Mac – Pro Edition (licensnyckel)

Ett års gratis abonnemang på Parallels Toolbox

Ett års gratis abonnemang på Parallels Access 

Roliga klistermärken

 

1) Abonerar man på programmet, eller är det bara Pro- tillägget som aboneras?

2) Jag tänker använda programmet till att testköra nya system, jag använder fn Sierra. Det framgår inte riktigt av infon, om programmet, att det går. Det står att man kan använda det för att testa betaversioner, borde väl innebära att det går?

3) Min disk använder HFS+, vad händer om jag installerar High Sierra via Paral

ells- byter hela disken filsystem?

4) Hur mycket interminne, diskutrymme krävs för att det ska flyta på, utan att sega ihop?

(jag spar de flesta filerna externt på min NAS)

Minimikrav framgår av infon om programmet, men jag villinte köra med mini...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det är Pro-edition som den texten gäller för, det finns även Parallells utan Pro-edition till ett lägre pris. Men köper man Pro-Edition så gäller abonnemanget Pro-edition. 

 

2. Man kan köra olika operativsystem i Parallells ja, den simulerar ju en dator i sig. 

 

3. Parallells skapar en ”virtuell hårddisk” som kan ha vilkem formatering som helst. Varje operativsystem i Parallells kör inuti sin egen ”virtuella hårddisk” och vet inte om de andra ”virtuella håtddiskarna”. Och de olika formateringarna påverkar inte den riktiga hårddiskens formatering. 

 

4. Jag skulle säga 16 Gb internmimne och uppåt. För hårddisken sen ja det beror ju på hur mycket man behöver, beror på vad man vill köra. Men en Parallells med ett operativsystem kräver som en vanlig dator, och lägger du till ett till operativsystem, ja då får du ju två datorer i Parallells som kräver utrymme för två datorer, förutom det du behöver för din egen Mac utanför Parallells. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...