Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Intervallpass på Apple Watch?


kaffeeftermaten

Rekommendera Poster

kaffeeftermaten

Hej på er! 

 

Först och främst tackar jag för ett grymt bra forum - ett av dem vassare på nätet alla kategorier - hjälpt mig med flera problem genom åren, under kategorin Apple alltså haha. 

 

Tänkte jag startar en profil och ser om några kan hjälpa mig med en fråga... 

 

Inte ägt tidigare generationer av Apple Watch men fick hem min Apple Watch 4 44mm förra veckan - som ofta med Apple vet man inte hur man kunde leva utan den, redan efter en vecka haha! 

 

Är föredetta löpare, numer glad motionär, som hade tänkt använda klockan även till träning. Är det jag som är dum eller saknas det möjligheter att antingen köra färdig-programmerade intervaller alternativt skapa egna? Ska sägas jag inte lagt ner hela min själ på det men ändå laddat ner några tredjepartsappar - också kört ett pass via Strava (där känns intervall-alternativet långt bort). 

 

Hoppas någon har någon minut över. Tar tacksamt emot den i såfall! 

 

/ Pontus. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat lite på Intervals, ser ut att möta fler av de önskemål jag har men har inte hunnit testa än. Verkar dock inte ha nån pulsintervall-funktion vad jag kan se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kaffeeftermaten

Helt sjukt om man frågar mig att det ska vara så svårt. 

 

Har också sett något om "Intervals" men själva tanken med en app för löpning är väl att man ska kunna samla alla data i just den appen/plattformen, ta Strava som exempel. Nu har jag INGEN kunskap alls om det men är direkt konstigt att man inte kan köra intervallpass... om det nu är så... 

 

Man kan ju fortsatt köra intervaller men får ju ha koll själv på intervalltid & vila, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...