Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod Video uppgradering


Eifan

Rekommendera Poster

Halloj! Jag hade planerat att uppgradera min redan uppgraderade iPod Video 5e generationen. Tänkte byta från 240gb hdd till en 512gb sd-kort med iFlash.

Bytte även till ett nytt batteri. Det gick då inte så jätte bra måste jag säga. Jag försökte formatera om sd-kortet till MS-DOS (FAT) som jag läst på nån sida att man skulle göra. Men det funkar, typ. Det som inte går är att återställa den på iTunes. Får ALLTID error meddelandet 1429. tvingar omstart på iPoden utan resultat. Vad ska jag göra????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formateringsfel av SD-kortet, är min bedömning. Det är svårt att formatera MS-DOS/FAT 32 till 100 % på en Mac. Se denna sajt. Citat:

 

”A PC: If you are a Mac-only person, then you’ll struggle to complete this job, because one of the vital steps is to format your SSD as a FAT32 device. This isn’t a problem for small drives – but the whole point of the exercise is to upgrade the storage. To do this you have to either do a lot of very deep, very arcane research into the limits and disadvantages of FAT32 – or just take Tarkan’s advice and use the public domain extended format utility he recommends – which runs only on a PC. Of course you can get round that on a MacBook by running Windows in a virtual machine, but that may be more trouble than it’s worth.”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...