Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

BankID i notiser


Nybegynneren

Rekommendera Poster

Hej, Jag skulle starta push notiser från BankID i fall någon prövar att ta ut ett nytt bankid. Detta ska fungera enligt BankID, men jag hittar inte BankID som valbart i listan med program i Notiser. Hur gör jag för att få in BankID programmet i Notiser?

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Nybegynneren säger:

Tyvärr hittar jag det inte i OS X i min MAC

Sorry, jag såg fel! :D Nej, jag hittar heller ingen möjlighet att få notiser. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall det gå?

Inte så att du/någon blandar ihop det med notiser på telefonen.....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade min lur och där finns Bank Id under notiser och det är bara att tillåta att det sker. Inga problem alls!!

 

Jag uppfattade det som om det mkt riktigt gällde iOS ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BankID:s info-text nämner specifik "din telefons eller surfplattas inställningar" så det är inte på Mac. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr fick jag bekräftat från banken att det endast fungerar i telefon och inte i dator. Dåligt att det inte finns i datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Nybegynneren säger:

Tyvärr fick jag bekräftat från banken att det endast fungerar i telefon och inte i dator. Dåligt att det inte finns i datorn!

Mobilt Bank-ID är avsett för mobiler och iPads..så enkelt är det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Nybegynneren säger:

Tyvärr fick jag bekräftat från banken att det endast fungerar i telefon och inte i dator. Dåligt att det inte finns i datorn!

Finns det ens stöd på Macen för att ett program som inte körs ska kunna skicka notiser?

Med andra ord: Ett program måste väl vara igång för att kunna skicka notiser? (Men kan ligga i bakgrunden då)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Pocahontas säger:

Mobilt Bank-ID är avsett för mobiler och iPads..så enkelt är det

Ja, så är det naturligtvis. Men nu var det BankID i datorn som frågan gällde.

46 minuter sedan, Telly82 säger:

Finns det ens stöd på Macen för att ett program som inte körs ska kunna skicka notiser?

Med andra ord: Ett program måste väl vara igång för att kunna skicka notiser? (Men kan ligga i bakgrunden då)

Så är det nog – att det inte går, alltså. Det märks ju med exempelvis Mail. Å andra sidan får man ju notiser från exempelvis Kalender och App Store. Men dessa körs eventuellt i bakgrunden då (vilket antagligen hade fungerat även för BankID).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, KMN säger:

 

Å andra sidan får man ju notiser från exempelvis Kalender och App Store. Men dessa körs eventuellt i bakgrunden då (vilket antagligen hade fungerat även för BankID).

 

Ja, så kan man så klart göra. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, KMN säger:

Ja, så är det naturligtvis. Men nu var det BankID i datorn som frågan gällde.

Det framgår inte om det är Bank ID för telefon, eller Bank ID på fil, dvs det man har i sin dator, om man nu använder det.

 

 

Skärmavbild 2018-12-03 kl. 10.10.43.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Det framgår inte om det är Bank ID för telefon, eller Bank ID på fil, dvs det man har i sin dator, om man nu använder det.

 

 

Skärmavbild 2018-12-03 kl. 10.10.43.jpg

Vad TS frågar efter torde vara tydligt…

2018-12-01 på 17:48, Nybegynneren säger:

Tyvärr hittar jag det inte i OS X i min MAC

 

4 timmar sedan, Nybegynneren säger:

Tyvärr fick jag bekräftat från banken att det endast fungerar i telefon och inte i dator. Dåligt att det inte finns i datorn!

Och om det inte framgår av ovanstående så ger ju avdelningen i vilken tråden är skapad en fingervisning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...