Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hitta typsnitt i biblioteket


Slandrom

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en ny dator och det fattas massor med typsnitt. Min gamla dator omformaterades efter ett fel. Jag hade backup men när jag ska plocka över typsnitt går det inte att få tag på dom. Dom i biblioteket finns men när jag går in i Användare och väljer option+gå öppnas biblioteket i min nya dator. Det går inte att öppna Användar-biblioteket. Någon som har en aning om hur jag ska komma åt användar typsnitten?

 

Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver aktivera att visa systemfiler. Då ska du kunna bläddra dig fram till rätt mapp i backupen. Men du måste gå in i backupen och leta dig fram till rätt mapp. Sen kopierar du över typsnitten till rätt mapp i den nya datorn. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde kunna lägga till typsnitt via Typsnittsboken, se dump. Därifrån ska du kunna navigera till rätt mapp. Se till att du har valt rätt plats för installation, se dump 2.

 

dump.png.97a04390a3acc955f8b80f38aa1f1620.png

 

1076435978_dump1.png.c91c0ffe63e545bd0d393f9bb7a79234.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla förslag men jag har tittat på en massa forum på nätet om det här problemet men inte hittat någon lösning.

 

Alix, det går inte via typsnittsboken. Kan inte nå biblioteket därifrån. Det bästa är ju eftersom jag är ensam användare att samla alla fonter i det "öppna" biblioteket så att inte samma sak händer igen i framtiden.

 

Nu gick jag in i min gamla G5 Quad och där kunde jag plocka över alla fonter. Finns ju inget dolt bibliotek där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Slandrom säger:

Och vilken mapp är rätt?? Jag kommer ju inte in i biblioteket.

Vad menar du med att du inte kommer in i biblioteket? Om den ligger på en backup så kan du inte välja ”gå till bibliotek”. Då måste du klicka dig in steg för steg till rätt mapp på backupen. Men du måste visa dolda filer först. 

 

https://ianlunn.co.uk/articles/quickly-showhide-hidden-files-mac-os-x-mavericks/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...